آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1395 - 10:59   |   کد مطلب: 30890
در سال سیدجمال‌الدین اسدآبادی انتظار می‌رود همایشی در خور این شخصیت جهانی برگزار شود که واگذاری بنیاد سیدجمال به بخش خصوصی می‌تواند اقدام موثر و مناسبی در این زمینه باشد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس؛ امسال از سوی استاندار همدان به عنوان سال سید جمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شده است و بر همین اساس برگزاری همایش سیدجمال در دستور کار قرار دارد.

 

برای برگزاری همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی گویا کمیته‌ای نیز تشکیل شده است که امور برگزاری این همایش را پیگیری کند.

 

نامگذاری سال‌ها با عنوان شخصیت‌های مطرح و جهانی استان همدان از سوی استاندار اقدامی نیک و پسندیده است و این حرکت می‌تواند در دیگر استان‌ها و مناطق نیز مورد استفاده قرار گیرد اما آنچه در این میان مهم است چگونگی پرداختن به آن شخصیت است.

 

سال گذشته از سوی استاندار با عنوان سال «میر سیدعلی همدانی» نامگذاری شد و در همین راستا یک همایش به اصطلاح بین‌المللی برای شناساندن شخصیت ایشان برگزار شد که پس از برگزاری مراسم تعدادی از اساتید و شرکت‌کنندگان به نحوه برگزاری مراسم انتقاد داشتند و البته اگر گوش شنوایی برای این انتقادها وجود نداشته باشد باید انتظار داشت که همایش سیدجمال نیز در همان سبک و سیاق برگزار شود.

 

سیدجمال‌الدین اسدآبادی شخصیت شناخته شده مشرق‌زمین در غرب تاثیر به‌سزایی در دنیا داشته است و به واسطه همه اقدامات تأثیرگذار این شخصیت انتظار می‎رود که همایش سید جمال به شکلی مناسب و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برگزار شود.

 

در همایش میرسیدعلی همدانی عده محدودی همه کاره برگزاری همایش بودند و این عده از امور داوری تا برگزاری و اطلاع‎رسانی را انجام دادند و در نهایت حتی برخی از این افراد جایزه نیز گرفتند.

 

همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی به کمیته‌های مختلفی نیاز دارد و انتظار می‌رود فرماندار و بخشدار اسدآباد در ابتدای سال و با برنامه‌ریزی لازم و با تشکیل کمیته‌های تخصصی و استفاده از همه ظرفیت‌ها شرایط مناسبی را برای برگزاری همایش در روز 18 اسفندماه که با عنوان روز سیدجمال در تقویم نامگذاری شده است، آماده کنند.

 

در شهرستان اسدآباد تعداد قابل توجهی از نویسندگان، محققان و صاحبان اندیشه و کلام هستند که در بحث شناخت سیدجمال کار کرده‌اند و حتی شاعران و اهالی ادبیات در شهرستان انجمن ادبی به نام سیدجمال دارند و به طور قطع این جماعت در بحث همایش می‌توانند نقش به‌سزایی داشته باشند.

 

ستاد برگزاری همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی به دلایل مختلف باید در شهرستان اسدآباد تشکیل شود و در رأس این ستاد برگزاری فرماندار قرار گیرد و مسئولیت دبیری اجرایی ستاد برعهده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گذاشته شود و از ابتدای سال دبیر اجرایی با تشکیل کمیته‌های مختلف علمی، بین‌الملل، فرهنگی، روابط عمومی و رسانه، اجرایی، تشریفات و تبلیغات سعی در برگزاری یک همایش آبرومند داشته باشد.

 

برگزاری همایش سیدجمال اگر قرار است محدود به یک روز شود و یک سخنران کشوری و استانی و بر اساس اتفاق سال‌های گذشته در روز 18 اسفندماه دنبال شود در همین ابتدای راه باید گفت که کار نکردن و عدم برگزاری چنین همایشی بهتر از بودن آن است.

 

نکته قابل توجه دیگر اینکه با توجه به شخصیت سیدجمال و تاثیرگذاری این انسان فرهیخته در جهان از سال‌های قبل و با تلاش نمایندگان وقت و مدیران اجرایی استانی و شهرستانی بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی تشکیل و اساسنامه این بنیاد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و البته این بنیاد از همان ابتدای تاسیس تاکنون هیچ اقدامی و حتی یک جلسه برگزار نکرده است.

 

در سال سیدجمال که استاندار قصد دارد توجه ویژه‌ای به شخصیت و افکار بیدارگر مشرق‌زمین صورت گیرد، پیشنهاد می‌شود این بنیاد به بخش خصوصی واگذار شود و بر اساس اساسنامه و ریز چگونگی فعالیت‌های این بنیاد تعدادی از افراد صاحب فکر و اندیشه و البته با توان مالی و مدیریتی به عنوان هیأت مدیره این بنیاد مشغول به فعالیت شوند و چه بسا اگر این اقدام صورت گیرد می‌توان انتظار داشت که همایش سیدجمال را این هیأت مدیره با تشکیل کمیته‎های مختلف و البته با نظارت فرمانداری برگزار کنند.

 

با واگذاری بنیاد سیدجمال به بخش خصوصی که البته در راستای اقدامات و سیاست‌های دولت نیز هست این بنیاد به معنای واقعی زنده می‌شود و جان می‌گیرد که در راستای فعالیت‌های این بنیاد دولت تنها می‌تواند نقش نظارتی و حمایتی خود را ایفا کند.

 

اکنون تعدادی از افراد صاحب فکر و اندیشه و با سابقه مدیریتی و البته با امکان مالی مناسب هستند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‎تواند بنیاد را به آنان بسپارد و بر اساس اساسنامه انتظار فعالیت از آنها را داشته باشد.

 

در سال سیدجمال و در کنار برگزاری این همایش، انتظار می‌رود این شخصیت جهانی به خوبی شناسانده شود و همایشی قوی برگزار گردد که واگذاری بنیاد سیدجمال به بخش خصوصی می‌تواند اقدام موثر و مناسبی در این زمینه باشد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal