آخرین اخبار

26. خرداد 1400 - 16:18   |   کد مطلب: 39232
مهندس رسول سلیمانی، یکی از کاندیداهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اسدآباد است که پا به عرصه انتخابات گذاشت تا بگوید "کار را به کاردان بسپارید".

به گزارش آوای سیدجمال، امسال در 28 خردادماه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود که استارت تبلیغات کاندیداها از 21 خردادماه به مدت یک هفته ادامه دارد.

 

 

در شهر اسدآباد، تعداد 53 نفر به‌عنوان کاندیدای شورای اسلامی شهر در حال رقابت انتخاباتی هستند که به دنبال رسالت عظیم رسانه در شناساندن دیدگاه‌ها و برنامه‌ها و شعارهای انتخاباتی کاندیداها، با طرح سؤالاتی به سراغ یکی از کاندیداهای این دوره شوراهای شهر اسدآباد رفتیم.

 

مهندس رسول سلیمانی، یکی از 53 نفر کاندیداهای شورای اسلامی شهر اسدآباد است که پا در این عرصه رقابتی انتخابات این دوره گذاشته است. او متولد 1362 سال اهل خرمرود و بزرگ شده اسدآباد و دارای کارشناسی عمران گرایش عمران است که پیش از کاندیداتوری برای شورای اسلامی شهر نیز مسئولیت‌های مختلفی مانند مدیرعامل شرکت فنی مهنددسی و عمرانی، رئیس سابق هیأت ورزشی بوکس و رئیس هیأت ورزشی بسکتبال و عضو نظام مهندسی استان همدان را بر عهده داشته است.

 

در راستای معرفی، دیدگاه و برنامه‌های آقای رسول سلیمانی برای ورود به انتخابات شورای اسلامی شهر اسدآباد با وی به گفت‌وگو نشستیم.

آوای سیدجمال: خودتان را معرفی کنید، شعار انتخاباتی حضرتعالی چیست  و دلیل و انگیزه شما از شرکت در انتخابات این دوره از شوراهای اسلامی شهر چیست؟

مهندس رسول سلیمانی: ضمن عرض سلام خدمت همه همشهریان عزیز و مخاطبان رسانه خوب شما و تشکر از حضرتعالی، بنده مهندس رسول سلیمانی، لیسانس عمران دارم، دانشجوی ارشد ژئوتکنیک هستم؛ در مورد شعار انتخاباتی، بنده اهل شعار نیستیم اما طبق معمول هر کاندیدایی یک هدف را دنبال می‌کنم و با این درخواست به میدان آمده‌ام که "کار را به کاردان بسپارید" .ما به این اعتقادداریم هرکسی که می‌خواهد برای این شهر کاری کند، باید در جایگاه، رشته و تخصص خود خدمت کند، بنده هم به لحاظ تحصیلاتی که در عرصه عمرانی دارم و البته با توجه به شرایط شهر و نیاز به ورود متخصصین خود را ملزم دیدم که در این انتخابات شرکت کنم. ازآنجاکه رهبر انقلاب فرمودند نیاز هست بچه‌های انقلابی و جوان‌های انقلابی پای‌کار بیایند و در راستای توسعه کاری در دست بگیرند، وارد میدان انتخابات شدم تا به امید خدا و همراهی مردم باوجود ایده‌های جدید تغییراتی را در شهر شاهد باشیم. بنده در مباحث عمرانی تخصص دارم، در مبلمان شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت‌های را داشته و مهندسی کرده‌ام.

 

آوای سید جمال: برنامه و اهدافی که موجب شد شما وارد گود انتخاباتی شوراها شوید، چیست؟

 

مهندس رسول سیلمانی : خیلی ساده عرض کنم، بالاخره از قدیم بزرگان و علمای ما می‌فرمایند: زکات هر چیزی باید داده بشود، خوب می‌توان گفت سواد هم دارد، بنابراین امثال بنده حقیر، در بحث عمرانی که دارای تخصص هستم، باید زکات سوادم را در راستای خدمت به همشهریان بپردازم، به همین خاطر به این میدان انتخاباتی این دوره شوراها وارد شدم تا از تخصصم گامی در راستای توسعه شهری برداشته باشم.

آوای سیدجمال: به نظر حضرتعالی شورا چه کمکی در توسعه شهری می‌کند؟

مهندس رسول سلیمانی: شورا یک پارلمان محلی است؛ در اصل یعنی یک مجلس کوچک است، حال این پارلمان محلی کارش چیست؟ شما بهتر از بنده میدانید فلسفه ایجاد شورا این بود که ما بیایم کار مردم را ساده کنیم، نه اینکه کار مردم رو پیچیده‌تر کنیم، امروزه می‌بینیم که شورای ما پویایی لازم را ندارد، البته این بدان معنا نیست که شوراها کم‌کاری کرده‌اند، بلکه به وظایف اصلی خود نپرداخته است. شورا به‌عنوان یک مجلس محلی همان کاری را انجام می‌دهد که مجلس آن را پیگیر است، البته این امر در بعد کوچک‌تر و در سطح شهر و شهرستان است. دو گروه در جامعه هستند که می‌توانند لایحه به مجلس لایحه ارائه دهند، یک گروه خود وزرا و اعضا هیئت دولت است و گروه دیگر شوراها؛ که با تشکیل شوراها در شهرها مصوبات به‌صورت استانی و در شورای استانی و به‌تبع در شورای عالی استان‌ها ارائه می‌شود و از آن طریق می‌توان لایحه‌های را برای وضع قوانین خوب به مجلس ارائه داد.

 

آوای سید جمال: همان‌طور که میدانید نیمی از جمعیت شهر را بانوان وزنان شکل می‌دهند و این در حالی است که در عمل توجهی به این قشر نشده است، درصورتی‌که منتخب مردم در انتخابات این دوره شوراها شوید، چه برنامه‌ای برای بانوان دارید؟

 

مهندس رسول سلیمانی: بله درست است نیمی از جمعیت شهر ما را بانوان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که ما امکاناتی برای قشر اثرگذار جامعه نداشتیم، و در ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی برای این قشر آن‌ها را جزء اولویت دوم خود قرار داده‌ایم، بانوان وزنان همیشه در هر عرصه‌ای پیشگام بوده و هستند که نمونه آن حضورشان در پشت جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس بوده، البته اگر برای آنان مقدور بود، در خط مقدم هم قرار می‌گرفتند، کما اینکه غیرت مردان ما این مسئله را قبول نمی‌کرد، بنابراین کمک‌کار مردان رزمنده بودند و خدمات‌رسانی آنان در پشت جبهه‌ها به رزمندگان روحیه می‌داد که پای ناموس و جان و میهن بایستند. یکی از مباحث مدیریت شهری که متأسفانه بارها در ح شعار داده شد، ایجاد پارکی برای بانوان بوده که البته جزء اولویت‌هاست اما شوراهای دوره‌های قبل همیشه وعده‌ووعید آن را به بانوان دادند و تاکنون این پارک ایجاد نشده است، ما به دنبال شعار نیستم بنابراین وجود یک پارک بانوان نیازمند وجود افراد متخصص برای انتخاب محلی مناسب برای این امر است که ما برای آن برنامه داریم. ما برای بانوان چند طرح داریم. البته با توجه به اینکه بانوان ما نقش مهمی در تربیت افراد جامعه و بنیان خانواده‌دارند، نیازمند سلامت روح و روان هستند و این سلامتی هم نیازمند وجود امکانات رفاهی و تفریحی برای ایجاد روحیه و نشاط آنان است، در این راستا ما باید برای ایجاد امکانات در همه پارک‌ها جدیت بیشتری به خرج بدهیم و  متأسفانه شهر اسدآباد از وجود پارک‌های مناسب محروم است.

 


 آوای سیدجمال: به نظر حضرتعالی شورای شهر دوره قبل در چه زمینه‌هایی می‌توانست کمک‌حال توسعه شهری باشد اما توجهی به آن نکرده است و شما درصورتی‌که منتخب مردم شدن به آن خواهید پرداخت؟

مهندس رسول سلیمانی: ما عملکرد شورای ادوار گذشته را نمی‌خواهیم بازکنیم چراکه املای نانوشته غلط ندارند و نمی‌توان از آن اشکال گرفت، این دوستان هم زحمت‌کشیده‌اند اما می‌توانستند درجاهایی از مشاوران متخصص ایده می‌گرفتند، ساده و شفاف عرض کنم که ما در شهر اسدآباد شاهد تأمین نیازها و اولویت‌های اولیه نبوده‌ایم، به فرض مثال ما هنوز برای وجود یک سرویس بهداشتی عمومی همچنان در سطح شهر مشکل‌داریم و این اولین نیاز هر شهری هم برای همشهریان هم برای مسافران عبوری آن است. دومین مشکل در شهر ما، نبود فضای سبز است که آن‌هم از دیگر نیازهای هر شهری است؛ ما به دنبال این هستیم که در فضاهای سبز با ایجاد امکانات ورزشی شورونشاط را به جامعه برگردانیم، با ایجاد امکانات ورزشی در فضاهای سبز امکان دسترسی به امکانات ورزشی برای افراد کم‌درآمد امکان‌پذیر خواهد بود.

 

آوای سیدجمال: حرف آخر حضرتعالی با مردم را بفرمایید؟

مهندس رسول سلیمانی: من از مردم عزیز شهرم به‌عنوان عضو کوچکی از این جامعه خواهشی دارم و آن این است که برای یک‌بار هم که شده از تفکرات قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای درآییم، از این تعصبات خارج‌شده و به دنبال ساختن شهری بانشاط و توسعه‌یافته باشیم. باید از این تعصبات دست بکشیم و با اعتماد به افراد دارای توانایی و تخصص در امور شهری و عمرانی، در توسعه شهر پیشگام شویم. قطعاً با این انتخاب اثرگذاری آن را در توسعه شهری خواهیم دید، از مردم می‌خواهم که با حضور پرشور خود در 28 خرداد با انتخابی درست شهر را به افراد اصلح بسپارند، با انتخاب افراد اصلح و درست‌کار در شورا، شهری درشان و جایگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی به‌عنوان شخصیت بین‌المللی بسازیم؛ امروز شهر اسدآباد شهر سیاست‌مدار جهانی با توسعه نیافتگی غریب مانده و نیاز است که با انتخاب درست به دنبال تغییر وضع موجود باشیم. "حمایتم کنید تا خادمتان باشیم".

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal