آخرین اخبار

20. تير 1400 - 12:42   |   کد مطلب: 39460
حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ غدیر یک مبلغ باشیم، گفت: شهر اسدآباد از لحاظ حجاب، لطمه ای نخورده بود و امروز بدحجابی به عنوان یک آسیب و مریضی در جامعه شهرستان وارد و مسئله جدی شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه شهر اسدآباد در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با روایتی از حضرت امام جواد(ع)، اظهار کرد: باید نصیحت پذیر باشیم و اگر کسی به ما تذکر می‌دهد، مغرور نشویم و ایراد خود را قبول کنیم چرا که این یک فرهنگ عمومی است.

 

هرچه داریم از غدیر است
وی با تأکید بر اینکه همه باید مبلغ غدیر باشیم، گفت: ما هر چه داریم، از غدیر است و باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی جشن غدیر برپا کرده و در امر ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنیم.

امام جمعه شهر اسدآباد با تأکید بر ورود همه دستگاه‌های اجرایی فرهنگی شهرستان به فرهنگسازی در زمینه غدیر، گفت: شهرداری باید شهر را برای یک شب و روز نه بلکه برای یک دهه چراغانی و آذین بندی کند.

 

مدح و ثنای حضرت علی ع را طنین انداز کنیم
وی با بیان اینکه باید مدح و ثنای حضرت علی (ع) در جامعه اسدآباد طنین انداز شود، افزود: باید با همکاری فرمانداری و در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه روحانیون و مداحان روستا به روستا برای ترویج فرهنگ غدیر به روستاها بروند.

حجت‌الاسلام حسینی مجد با بیان اینکه باید سر درب همه ادارات از  آموزش و پرورش باید با استفاده از سامانه شبکه شاد برای برپایی جشن غدیر و مسابقات فرهنگی در زمینه فرهنگ غدیر برنامه ریزی کند.

 

مسئولان دانشگاه درباره غدیر کار علمی کنند
وی از مسئولان دانشگاه‌های شهرستان خواست که به عنوان یک کار پژوهشی تحقیقی و علمی به مسئله غدیر بپردازند ولو به صورت ویدئو کنفرانس باشد.

 

امام جمعه شهر اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به دستور جلسه عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: در طول 4 سال گذشته که مشکلات عدیده ای در حوزه اقتصادی پیش آمد و در جنگ اقتصادی قرار گرفتیم، همه دستگاهها نسبت به کار فرهنگی کوتاهی کردند.

 

خنجری بر پیکره حجاب اسدآباد وارد شده
وی با بیان اینکه اگر به اندازه ذره ای که به مسئله اقتصاد توجه شد، به مسئله فرهنگ هم ما وارد می‌شدیم، کمتر مشکلات داشتیم، افزود: برای ما درد آور است و امروز می‌بینیم که چه خنجری بر پیکره حجاب و عفاف در جامعه اسدآباد وارد شده است.

 

حسینی مجد با بیان اینکه اسدآباد به عنوان یک شهر مذهبی و چادری در استان و حتی در کشور می‌درخشید، گفت: امروز می بینیم که مریضی بدحجابی به جامعه این شهر وارد شده و به عنوان یک آسیب مریض زا کشنده است.

 

وی به آمار بالای طلاق در شهرستان اشاره کرد و گفت: بخشی از این موضوعی که منتج به آمار طلاق شد همین آسیب عفاف و حجاب است.
امام جمعه شهر اسدآباد با تأکید بر اینکه نباید اسدآباد را در مسئله حجاب و عفاف با همدان و دیگر شهرهای کشور قیاس کرد، گفت: شهر اسدآباد لطمه ای از لحاظ حجاب نخورده بود و امروز یک آسیب جدی شده است.

 

قانون در مسئله حجاب ناقص و صراحتش مشخص نیست
وی تأکید کرد: یک قانون که از مجلس تصویب و به دستگاه قضا آمده باشد که آنقدر دستگاه قضایی اختیارات دارد، نداریم و البته برای نیروی انتظامی هم قانون روشن نیست که می‌تواند در چه حد و چطور برخورد کند و اینجا قانون ناقص است و صراحتش بالا نیست و یک ضعف کشوری است.

 

حسینی مجد با تأکید بر اینکه رؤسای ادارات باید به زیر مجموعه اداری خود رعایت حجاب را متذکر شود، گفت: رعایت حجاب یک فرهنگ عمومی می طلبد و نباید بگذاریم حجاب این شهر رها شود و البته باید از ظرفیت خبرنگاران محجبه رسانه‌ها برای فرهنگ سازی بهره بگیریم.

 

وی در ادامه به آسیب دیگری در جامعه پرداخت و گفت: از دیگر آسیبها اعتیاد در جامعه است که بنا داریم با کمک مالی به معتادان آنها را جمع آوری و موجب ترک اعتیادشان شویم.

 

متولیان فرهنگی برای ترویج فرهنگ غدیر پای کار بیایند
سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد هم غدیر را واقعه مهم در تاریخ اسلام خواند و گفت: دستگاههای متولی باید برای برپایی جشن غدیر و ترویج فرهنگ غدیر پای کار بیایند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به دغدغه های امام جمعه این شهر در باب حجاب و عفاف، اظهار کرد: در طی چند سال حرکت خزنده ای بدحجابی و بی حجابی در جامعه رخ داده و امروز شاهد این امر در یک شهر مذهبی مانند اسدآباد هستیم که باید برای ترویج فرهنگ حجاب و رعایت آن از خانواده های خود شروع کنیم.

 

وی اعتیاد، طلاق، نزاع های دسته جمعی از آسیب اجتماعی دیگر شهرستان دانست.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal