آخرین اخبار

29. تير 1402 - 10:35   |   کد مطلب: 45598
حجاب، در واقع پوشاندن خود از نامحرم است و برای مرد، زن نامحرم و برای زن، مرد نامحرم وجود دارد که باید خود را از نامحرمان بپوشانند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجاب، یکی از مسائلی است که در اسلام بر مرد و زن واجب شده و هر کدام از آنان به طریقی باید حجاب را رعایت کنند.

 

در اصل حجاب به معنای پوشاندن خود از نامحرم است و حال می‌خواهد مرد باشد یا زن باشد، فرقی نمی‌کند، هر کدام در مقابل دیگری نامحرم محسوب می‌شوند.

 

حال در این میان حجاب برتری برای زنان معرفی شده به نام «چادر»؛ همان چادری که  در گران‌بهای یک زن است.

 

به عبارتی می‌توان گفت تمام کسانی که چادر را به عنوان حجاب برتر بر می‌گزنند، الگویشان بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 

همانطور که همه می‌دانیم چادر عفت یک زن را در برابر نامحرمان پاک و مبرا می‌سازد و زنی که چادر بر سر دارد، عفت و پاکدامنی را به همراه دارد و هیچگاه یک نامحرم به خود اجازه جسارت نمی‌دهد که بخواهد تعرضی کند.

 

اگر بخواهیم تعبیری برای چادر بیاوریم، چادر مانند محافظ و زرحی در برابر چشمان ناپاک است، که هر کس بخواهد، وارد حریم یک زن بشود، با چادر او که او را از پستی‌ها در امان نگاه می دارد، برخورد می‌کند.

 

حریم زن و زن بودن حرمت دارد و تنها چیزی که می‌تواند مراقب خوبی برای این حریم باشد چادر است، چرا که چادر هواهای نفسانی انسان‌های پلید را خنثی می‌سازد.

 

حجاب و عفاف به انسان زینت و زیبایی می بخشد برای آقایان نیز تمامی سخنان راجع به حجاب و عفاف گفته شد صدق می‌کند.

 

اسلام در خصوص حجاب  حدود و اندازه‌ای مقدر کرده، برای آقایان به یک صورت و برای بانوان ب گونه‌ای دیگر که هر کدام باید از دستورات الهی پیروی کنند تا به نهایت کمال برسند.

انسان نباید برای چیزهای که خداوند متعال به او عنایت کرده، بنازد بلکه بایستی شکر خدا را بجا آورده و برای چیزهایی که خود طی عمری که از خداوند گرفته، بدست آورده و عمر خود را با عزت کرده ، اعم از انسانیت ، انتخاب‌‌های در ست و بجا مانند حجاب و عفاف به خود ببالد و افتخار کند.
انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal