آخرین اخبار

22. تير 1402 - 7:49   |   کد مطلب: 45525
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به وصیت شهدا که حفظ حجاب را به عنوان یک ضرورت شرعی و یک الزام برای صیانت از ارزش‌های اجتماعی می‌دانستند، گفت: امروز دشمن با با استفاده از جنگ ترکیبی تمام عیار به این ارزش تاریخی ایران حمله کرده و وظیفه شرعی و ملی ماست با حفظ حجاب از مرزهای فرهنگی کشور صیانت کنیم.

صادق خزل‌پور در گفت‌گو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به مناسبت عفاف و حجاب، گفت: نجابت، وقار، متانت، عفاف و حجاب از ارزش‌های مورد احترام ایرانیان در تمام تاریخ بوده و هست.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه حجاب ارزشی است که منطبق با طبیعت ایرانیان بوده  و با تار و پود زنان با اصالت ایرانی عجین شده افزود: در این رابطه رهبری فرمودند که «چادر لباس ملی ماست، چادر پیش از آن که یک حجاب اسلامی باشد، یک حجاب ایرانی است، مال مردم ما و لباس ملی ماست».

 

وی با اشاره به تأکید وصیت شهدا در رعایت و حفظ حجاب، گفت: شهدا به عنوان قهرمانان مدافع دین و ملت و نمادهای ایثار و فداکاری، حفظ حجاب را به عنوان یک ضرورت شرعی و یک الزام برای صیانت از ارزش‌های اجتماعی دانستند.

 

خزل‌پور با اشاره به اینکه حجاب به عنوان یکی از احکام برجسته دین اسلام، جایگاه ویژه ای در قرآن کریم دارد، افزود: قرآن در آیه 59 سوره مبارکه احزاب چنین بر رعایت حجاب تأکید کرده که «اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند به احتياط نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است».

 

وی ادامه داد: قرآن در سوره مبارکه نور هم به صراحت با تأکید اهمیت حجاب آورده «و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را از هر نامحرمى فرو بندند...» و بر همین اساس، امروز دشمن با تمام وجود و با استفاده از یک جنگ ترکیبی تمام عیار به این ارزش تاریخی ایران حمله کرده است.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی  با بیان اینکه با وجود این، هوشیاری و بصیرت مردم نجیب ایران اسلامی، سیلی‌های سختی بر صورت آنها نواخته، خاطرنشان کرد: امروزه وظیفه شرعی و ملی داریم با حساسیتی دوچندان و عزمی مضاعف و اراده‌ای پولادین، از حجاب به عنوان یک وجوب شرعی قطعی در کشورمان همان طور که شهداء به بهترین نحو ممکن، مرزهای فیزیکی کشور را حفظ کردند، ماهم باید از مرزهای فرهنگی ایران اسلامی صیانت کنیم.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal