آخرین اخبار

25. دى 1400 - 12:11   |   کد مطلب: 41158
شنیده‌ها حاکی از آن است تعدادی افراد بی‌خانمان در این روزها و شبهای سرد زمستانی زندگی را در کوچه و خیابان و حتی خرابه‌ها شهر اسدآباد سپری می‌کنند و مسئولان در ایجاد یک گرمخانه مناسب برای آنان شانه خالی می کنند؛ اگرچه گرمخانه موجود در آرامستان هم تنها یدک کش نام گرمخانه را دارد و نه تنها بی خانمانی را گرم نمی‌کند بلکه اینکه در آرامستان است، خود یک مسئله است!

به گزارش آوای سیدجمال، در آستانه بهمن، دومین ماه از فصل سرد زمستانی هستیم و در این روزها و شبهای سرد هستند کسانی که شب را به هر دلیلی در خیابان و کوچه ها و حتی خرابه ها سپری می‌کنند.

 

اینجاست که وجود یک گرمخانه برای افراد بی خانمان در شهر اسدآباد ضرورت پیدا می‌کند؛ اما گرمخانه ای که امکانات حداقلی را داشته باشد.

 

چرا که در زمان شهردار سابق اسدآباد گرمخانه ای در یکی از اتاقهای اداری آرامستان برای گذران زندگی بی خانمان‌ها ترتیب داده شده بود که خود یک مسئله است.

شهردار:ایجاد مکان گرمخانه با بهزیستی است نه شهرداری!
در نشست اخیر شاهین کلانتری بنگر، شهردار فعلی اسدآباد ایجاد گرمخانه ای مناسب یکی از مطالبات مردم بود که از سوی خبرنگاران مطالبه شد و شهردار در پاسخ به این مطالبه گفت: ایجاد این مکان برعهده بهزیستی است و ما به آنان گفته‌ایم اگر جایی را اجاره کنند اجاره بهای آن را شهرداری پرداخت می‌کند ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده اند چرا که باید برای گرمخانه نیرو هم تدارک دید.

 

بیاتی‌فر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه صفر تا صد ایجاد گرمخانه در همه شهرها وظیفه شهرداری است، اظهار کرد: البته اگر گرمخانه ایجاد شود، بهزیستی هم مددکاران و روانشناسی خود را برای غربالگری افراد بر عهده خواهد گرفت.

 

بهزیستی: ایجاد گرمخانه با شهرداری است!
وی نگهداری و ایجاد مکان برای گرمخانه را از وظایف شهرداری خواند و گفت: البته ما با بهزیستی استان هم مکاتبه ای داشتیم که ایجاد این مکان برعهده شهرداری دانستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در خصوص ایجاد مکان گرمخانه با شهردار صحبتی داشتیم و نمی‌دانیم طبق چه قانونی بهزیستی موظف به ایجاد این مکان است، افزود: البته اگر چه وظیفه ما نبوده اما به چند بنگاه سر زده ایم تا مکانی را برای این کار بیابیم اما کسی خانه برای این ایجاد گرمخانه در اختیار ما نمی‌گذارد.

 

تعدادی پتو و موکت برای گرمخانه آرامستان تأمین شده
وی با اشاره به بازدید خود و یکی از اعضای شورا از گرمخانه ای که در آرامستان ایجاد شده، گفت: این گرمخانه مکانش کوچک و پاسخگو نیاز نیست اما مکاتباتی با هلال احمر داشتیم و تعدادی پتو و موکت برای این آرامستان تهیه شده است.

 

بیاتی‌فر با بیان اینکه براساس بررسی‌ها 3 الی 4 نفر بیشتر شب‌ها بیرون نمی‌مانند و باید غربالگری شوند که کارتن خواب هستند یا معتاد، افزود: نیروی انتظامی در این زمینه می‌تواند همکاری کند و آنها را به گرمخانه موجود در آرامستان راهنمایی کند.

 

بی خانمان ها در اسدآباد معمولا" اعتیاد دارند
وی با اشاره به اینکه افرادی که شبها بیرون می‌مانند، معمولا" اعتیاد دارند و به خاطر اینکه کمپ نروند از خانه بیرون می‌مانند، افزود: برای جمع آوری و ساماندهی و کمک به معتادان متجاهر باید همه ارگان‌ها کمک کنند.

 

اگرچه شاید خلاء قانونی در ایجاد گرمخانه وجود داشته و قانونی برای ایجاد آن در وظایف شهرداری، فرمانداری و یا بهزیستی  تعریف نشده باشد، اما نباید این سازمان ها از قبول تأمین اعتبار و ایجاد مکان آن شانه خالی کنند و می‌طلبد روی حس انسان دوستی با برعهده گرفتن مسئولیت حتی یک نفر هم شبها بیرون نماند و این مسئولیت نیروی جهادی، انقلابی می‌خواهد، انتظار می رود که دادستان محترم در این زمینه ورود کند.
  انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal