آخرین اخبار

23. خرداد 1401 - 10:58   |   کد مطلب: 42476
به دنبال مطالبه‌ رسانه از فرماندار اسدآباد در پاسخگویی برای خروجی جلسه ستاد بحران براساس آنجه کانال منتسب به این اداره منتشر شده، تصمیم گیری های قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، در پی مطالبه‌گری رسانه از فرماندار اسدآباد برای پاسخگویی در زمینه خروجی جلسات 22 خرداد، کانال تلگرامی! منتسب به فرمانداری اهم موضوعات و مصوبات اولین جلسه ستاد پیشگیری بحران در شهرستان اسدآباد را منتشر کرد.

 

در این خبر که در کانال منتسب به فرمانداری منتشر شده آمده که شرکایی، فرماندار اسدآباد بر ضرورت آمادگی کامل اعضای ستاد بحران شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی برای مدیریت بحران‌های احتمالی تاکید کرد و اظهار کرده: با توجه به بحران آب، کشت دوم مزارع ممنوع و در صورت مشاهده متخلفین به مراجع قضائی معرفی شوند .

 

همچنین در این خبر آمده که وی با تاکید بر وجود حریق های احتمالی در پی خشکسالی های اخیر در مراتع آتش‌نشانی‌ها در حالت  آماده باش حضور داشته باشند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به اطفا حریق کمک کنند.

 

وی همچنین تأکید کرده اعضای این ستاد در صورت بروز حوادث احتمالی در کمترین زمان در منطقه مورد بحران حاضر باشند.

 

و اما چند موضوع صرفا" جهت اطلاع فرماندار محترم: در شهریور سال گذشته در اخبار رسیده از یک دغدغه مند آب و حامی کشاورزان، کشت دوم محصولات در منطقه ممنوعه اسدآباد یعنی دشت انجام شده بود که احتمال زیاد این رویداد در صورت عدم نظارت‌ها بار دیگر اتفاق خواهد افتاد. همچنین کشت محصولات پرآب بری چون چون چغندرقند، سیب زمینی، ذرت علوفه ای و یونجه در مناطقی مانند روستاهای موسی آباد، نصرت آباد و... بیشتر کشت می شود که این بنا به گفته این کارشناس یک خطر جدی است.

 

و اما شهر اسدآباد با وجود یک ایستگاه آتش نشانی علی رغم تلاش آتش‌نشانان که همیشه برای خدمات رسانی به گردنه اسدآباد و البته دیگر مناطق روستایی در صورت بروز حوادث احتمالی آتش سوزی با مشکل مواجه بوده است، آیا باز هم همین یک ایستگاه پاسخگو خواهد بود؟ البته این گردنه وجود یک ایستگاه اختصاصی آتش نشانی با وجود هزاران درخت احساس می شود و البته قبلا" هم مطالبه شده است! ناگفته نماند بسیاری از درختان در گردنه اسدآباد به دلیل عدم رسیدگی و آبرسانی خشک و یا در حال خشک شدن هستند.

 

و اما دستور رئیس جمهور در خصوص شناسایی و بررسی ساختمانهای ساخته شده نا ایمن و در معرض آسیب و اقدامات لازم برای مقاوم سازی، تخلیه یا تخریب آنها توسط صاحبان آن ساختمان‌ها در اسدآباد به کجا رسیده است؟ آیا این مورد در مدیریت بحران آقای فرماندار لحاظ و پیگیری و بررسی شده است؟

انتهای پپام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal