آخرین اخبار

8. بهمن 1400 - 0:16   |   کد مطلب: 41290
نشست خبری سخنگوی شورای شهر اسدآباد پس از استعفای شهردار؛
دیوار کوتاه رسانه در اسدآباد/از توجیهات ضعیف سخنگو تا توهین به خبرنگاران
بامداد امروز پیامی مبنی بر استعفای شهردار شهر اسدآباد از تصدی خود در شهرداری به این رسانه رسید و بعداز گفتگویی با وی این خبر منتشر شد.

به گزارش آوای سیدجمال، دقایقی بعداز انتشار خبر استعفای شهردار با ورود بزرگان شهر وی از ارائه استعفای خود به شورا منصرف شد و در گفت‌وگویی با این رسانه تحت فشار قرار گرفتن از سوی شورا را دلیل اصلی استعفای خود دانست و به نمونه از آنها اشاره کرد؛ البته در پایان گفت: برای مردم خدمت می‌کنم، جانم را می‌دهم حتی اگر شورا استیضاح کند و نگذارند ما کار کنیم. بنابراین از استعفای خود منصرف شدم.

 

 

نزدیک به حوالی ظهر سخنگوی شورا با برگزاری نشست خبری با توهین و تهمت به یکی از خبرنگاران به موضوع گفت‌وگو شهردار با این رسانه پرداخت؛ این در حالی که به جای آنکه اختلافات را با هم حل کنند، رسانه را متهم می‌کنند.

خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه آینه تمام نمای شماست

 

 

و اما به سخنان سخنگوی شورای می‌پردازیم؛ حمیدرضا مرادی ضمیر که به سؤال و تذکر به شهردار را از وظایف شوراها میداند، گفت: آقای کلانتری آنقدر ضعیف است که با یک تذکر می‌خواهد استعفا دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه به جز خود ۶ نفر اعضای شورا پارک ترین اعضای شورا هستند و برای خدمت آمدند، گفت: ما طبق مصوبه اول در روز اول به شهردار گفته ایم که به هر اداره ای چه اطلاعات و چه دادستانی و چه جهاد و هر اداری باید یک رونوشت از نامه به شوراها داده شود که شورا در جریان باشد که چه مطلبی با آن ادارات بحث شه است.

 

 

مرادی ضمیر در خصوص صحبت شهردار در خصوص عوارض ۵ میلیاردی برادر یکی از اعضای شورا، گفت: اولا” وی برادر عضو شورا نبوده جزء بستگان نزدیک درجه یک است، دوما” پرونده مربوط به ۱۰ سال پیش است، کمیته انطباق و اطلاعات و دادستانی و شهرداری در حال بررسی است.

 

 

وی در پاسخ سؤال خبرنگار این رسانه که سؤالات شما از شهردار پیرامون چه موضوعی بوده و با شفافیت نسبت به این مسئله پاسخ دهید، گفت: دوستان شورا شاید راضی نباشد و صلاح هم نباشد سؤالات مطرح شود. شما خبرنگاران وظیفه ای ندارید سؤال کنید و شهردار هم وظیفه ای ندارد به شما جواب دهد. شما سؤال خنده دارید میگوید خانم خبرنگار !

 

 

سخنگوی شورای شهر اسدآباد با بیان اینکه یکی از سؤالات از شهردار این بود که چرا با ادارات مکاتبات داشتید، با شورا رونوشت ندادید، در پاسخ به این سؤال شهردار گفته که چون مسئله حساس نبوده نگفته ام، بدتر از این هم مگر می‌شود که م بی خبر از نامه های شهردار به اطلاعات و دادستانی باشیم.

 

 

وی در پاسخ به اینکه چرا به رسانه ها به صورت شفاف نمیگوید چه تذکراتی را به شهردار داده اید، گفت: اگر کار به جای باریک برسد، با دلیل همه توضیح میدهم، نمونه آن عدم ارائه طرح و برنامه شهردار به شوراست.

 

آوای سیدجمال: آقایان شورا و سخنگوی محترم مگر آن روز که شهردار را انتخاب میکردید طرح و برنامه از وی نخواستید که حالا بعداز۴ ماه دنبال طرح و برنامه اید؟ بعد هم اگر همین رسانه ها از شما شوراها این مسئله را مطالبه می‌کردند شما وضعیت نامناسب آب و هوایی را بهانه ای برای عدم اجرای کار نمی‌دانستید.!

 

 

مرادی با بیان اینکه ۱۰ سؤال از شهردار را پرسیده و متذکر شده ایم اما با پاسخ شهردار قانع نشدیم، گفت: ما به شهردار با این ده سؤال تذکر دادیم تا به خود بیاید.

 

 

وی با بیان اینکه سؤالاتی که به شهردار متذکر شده ایم همه منفعت شهری در آن دیده شده، گفت: طرح و برنامه ارائه داده اما در عمل چیزی ندیدیم.

 

 

آوای سیدجمال: البته ما از سخنگوی شورا خواستیم که تذکرات را رسانه ای کنند که موافق آن نشدند.

 

 

مرادی ضمیر در پایان سخنان گفت: در پاک دستی قانونمندی آقای کلانتری شک و تردیدی نیست و باتوجه به شرایط پیش امده و قانع نشدن شورا از سؤالات باید چکار کنیم.

 

 

وی گفت: ما در جابه جایی نیرو دخالتی نداریم، همانطور که نیرو خواسته چیده شده ، نیرو را خودش معرفی کرده است. شهردار همیشه دو یا سه ماه حقوق بدهکار است، هم اکنون هم یکماه عقب هستند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal