آخرین اخبار

8. مهر 1398 - 12:48   |   کد مطلب: 33673
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه حمام نیلوفر و آب انبار صفوی دو اثر تاریخی ثبت شده اسدآباد در فهرست آثار ملی کشور بوده است، گفت: مالک حمام نیلوفر شهرداری است و انتظار می رود که آن را احیاء و آماده بهره برداری کند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، علی مالمیر در نشست خبری که  در روستای هدف گردشگری ملحمدره برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه فرهنگی و صنایع دستی، اظهار کرد: در استان همدان 4 هزار تخت اقامتی وجود داشته که با ایجاد 3 هزار تخت اقامتی دیگر که در دست اقدام است، این تعداد به 7 هزار تخت خواهد رسید.

 

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از سودآورترین صنعت های امروز است، گفت: در سطح استان همدان 20 روستای هدف گردشگری وجود دارد که در صنعت گردشگری رونقی خوبی دارد

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افزایش رشد 30 درصدی حضور گردشگران مقیمی به استان همدان خبر داد و افزود:  در 6 ماهه نخست امسال استان همدان پذیرای تعداد 13 هزار و 232 گردشگر بوده که نسبت به سال گذشته حضور گردشگران به استان از افزایش 42 درصدی برخوردار بوده است.

 

 

وی گفت:  یک هزار و 700 میلیارد تومانی اقامت مسافران و گردشگران به استان سرمایه گذاری خوبی ایجاد کرده و البته به واسطه این سرمایه گذاری برای هزار و 200  نفر در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

 

 

مالمیر از موافقت ایجاد   تعداد 16 هتل در سطح استان همدان خبر داد و گفت:  برخی از این هتلها در شهرهای ملایر، اسدآباد و نهاوند است .

 

وی در خصوص وضعیت دسترسی به روستاهای هدف گردشگری، گفت: راه گردشگری باید به صورت گردشگری پیموده شود و نباید زیاد به سمت بازکردن و فراخ کردن مسیر بود تا گردشگران با فرصت بیشتری از زیبایی های مسیر لذت ببرند

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص نیروهای میراث فرهنگی افزود: 60 درصد کل نیروهای میراث فرهنگی قراردادی بوده و امکان نیروی اضافی را نداشته و دارای محدودیت هستیم، البته امیدواریم از مسیر تبدیل سازمان میراث به وزارتخانه این امر گشایشی برای تأمین نیروی انسانی به لحاظ کمیت و کیفیت شود.

 

وی با بیان اینکه حمام نیلوفر و آب انبار صفوی دو اثر تاریخی ثبت شده اسدآباد در فهرست آثار ملی کشور بوده است، گفت: مالک حمام نیلوفر شهرداری بوده و از فرماندار شهرستان درخواست کرده ایم که به شهرداری موضوع حمام نیلوفر را برای بهره برداری و احیا تأکید کند.

 

مالمیر ادامه داد: اثرتاریخی آب انبار صفوی در اسدآباد در حال پیگیری است و با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی احیاء خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal