آخرین اخبار

15. مهر 1403 - 10:35   |   کد مطلب: 48537
او که سال‌ها خود روایتگر بحبوحه جنگ بوده و از شهید و ایثار و شهادت نوشته و با قلم نفس می‌کشد، این بار خبرنگار ما زندگی‌اش را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»؛ این بار قلم خبرنگار ما زنی را روایت کند که به گونه‌ای دیگر خود روایتگر اتفاقاتی است؛ روایتگر داستان‌های واقعی و خاطره‌نویسی ماهر که از تلخ و شیرین‌های افرادی شاخص می‌نگارد که یا حماسه‌آفرینند یا قرار است حماسه بیافرینند.

 

روایت زنی که جوان است و پرشور؛ در حین جوانی نقش‌های متفاوت دارد؛ هم همسر است هم مادر؛ آن هم مادر دو فرزند پسر شیرین و شیطون به نام محمدصالح و عباس.

 

نامش فاطمه است و شهرتش بگزاده. او در شهریور ۱۳۶۵ در دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی چشم به دنیایی نهاد که اواخر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود؛

 

در همان عنفوان کودکی به نوشتن علاقمند بود و شاید تصورش نمی‌رفت یک روز با کنار گذاشتن کلمات، جملات نابی از دوران جنگ و خاطرات رزمندگان آن دوران را بنگارد و به یکی از آرزوهایش که نویسندگی بود، اینگونه برسد.

 

خودش می‌گوید: همیشه می‌رفتم پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها و با حسرت به اسم نویسنده‌ها نگاه می‌کردم؛ دلم می‌خواست یک روزی کتاب خودم را پشت ویترین ببینم، غافل از آن که یک روز نامش به عنوان یک مؤلف کتاب بر روزی چند صد کتاب و مجله حک شود.

 

فاطمه با همان علاقه به سمت جلو حرکت کرده و در همان سن کودکی توانسته بود داستان‌های کوتاه اجتماعی را در مجلات به چاپ برساند. علاقه او به قدری زیاد بود که با جان و دل در این مسیر قدم برداشته و توانسته بود با مجلات زیادی ارتباط بگیرد و بعد هم وارد عرصه کتاب شود.

 

این بانوی موفق عرصه کتاب و نویسندگی که با نوشتن کتاب برای شهدا فعالیتش را شروع کرده بود، اسم اولین شهدایی که شنید عباس‌بابایی و احمد کشوری بود.

 

خود بگزاده می‌گوید: سریال سیمرغ را خیلی دوست داشتم. اولین سریال جنگی بود که در دوران کودکی می‌دیدم. یک روز در جمع گفتم وقتی که بزرگ شدم دلم می‌خواهد کتاب شهید کشوری را بنویسم و شهید شیرودی و عباس‌بابایی‌. همه به من خندیدند که این کار نویسنده‌های بزرگ است اما موفق شدم کتاب کودک و نوجوان شهیدان عباس بابایی و احمد کشوری را تآلیف کنم.

 

نوشتن برای فاطمه بگزاده همیشه زیباست و او با قلم نفس می‌کشد. ۲۷ سال است که در این عرصه فعالیت می‌کند و در کنار کار نویسندگی محقق و پژوهشگر نیز هست.

 

در این راه سختی‌های زیادی کشیده، اما استوار به راهش ادامه داده است. از نظر او شهدا مردانی بی‌ادعا هستند که با جان و دل جنگیدند و او نیز با جان و دل می‌خواهد تا وقتی توان دارد بنویسد.

 

بگزاده تا به حال توانسته ۷۰ عنوان کتاب در حوزه کودک، نوجوان، بزرگسال، مهدویت تآلیف کند و یکی از بزرگترین افتخاراتش نوشتن برای امام‌زمان و شهداست. فاطمه هیچ‌وقت در این راه خسته نمی‌شود و همچنان ادامه می‌دهد.

 

او که افتخارات زیادی را کسب کرده، به نمونه‌هایی از آن می‌پردازیم:

۱_ رتبه اول در همایش بین‌المللی کنفرانس حمایت از فلسطین در سال ۱۴۰۲

۲_ دیدار رسمی با مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲

۳_معرفی به نام بانوی موفق از طرف سازمان بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۲

۴_رتبه برتر در هشتمین همایش اندیشه و قلم ارتش با کتاب امیرخلبان سرلشکر عباس بابایی در سال ۱۴۰۲ از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

۵_ دریافت لوح از وزیر آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

۶_ دریافت لوح از سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله تهران و دبیرکنگره تهران در سال ۱۴۰۲

۷_ دریافت لوح سپاس از سردار ذوالقدر در سال ۱۴۰۱

۸_ کسب رتبه سوم در جشنواره یوسف (استانی) در سال ۱۴۰۰

۹_ کسب رتبه اول مسابقه داستان نویسی بسیج (استانی) در سال ۹۹

۱۰_ رتبه اول جشنواره داستان نویسی فلسطین از زیر شاخه‌های جشنواره جهانی در سال ۹۹

۱۱_ رتبه سوم کشوری داستان نویسی حضرت ام‌البنین در سال ۹۶

 

فاطمه با داشتن دو فرزند و با وجود تمام فراز و نشیب‌های زندگی همچنان می‌نویسد و به پرپیچ و خم بودن راه بی‌اعتناست. او زندگی را سخت اما شیرین می‌بیند.

 

موفقیتش را مدیون خانواده و همسرش می‌داند. خانواده‌اش در تمام مراحل زندگی در کنارش بودند و امیدوار است همیشه به درد جامعه بخورد.

 

بگزاده با وجود فرزند و همسرداری همیشه به نوشتن اهمیت می‌دهد و برای خودش وقت تولید می‌کند.

 

این بانوی موفق ایرانی آرزو دارد که روزی جنگ در تمام دنیا تمام شود و همه مردم بخصوص کودکان با آرامش زندگی کنند.

#همدان

#طنین_همدان

#حریم_رسالت_همدان

 

-------------------------------------

خبرنگار لیلا نظری فرهودی

-------------------------------------

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal