آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 8:07   |   کد مطلب: 28317
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: نهایت کار تولید کفش در ایران کپی کردن از سایت‌ها برای مدل گرفتن است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل ازفارس از همدان، علیرضا مهرابی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی چرم در همدان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید قول رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال را داده بود، اظهار کرد: دولت در زمینه اقتصاد عملکرد خوبی داشته به طوری که ضمن کنترل تورم توانسته مسائل اقتصادی را نیز به خوبی رصد کند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال جوانان فار‌غ‌التحصیل بیکار بسیاری در کشور وجود دارند، گفت: در بهترین وضعیت 50 درصد جوانان تحصیلکرده هیچ مهارتی را آموزش ندیده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان در حوزه کفش و چرم 20 هزار برند در کشور اضافه شده اما باید دید این برندها در کجا خود را نشان داده‌اند، تصریح کرد: ایجاد 20 هزار برند باید به معنی اضافه شدن 20 هزار شرکت باشد در حالی که این جریان رخ نداده و فقط برند اضافه شده است.

وی با بیان اینکه آموزش به معنی تغییر نگرش و رفتار در افراد است، گفت: اگر تغییر نگرشی در حین آموزش صورت نگیرد تأثیرگذار نخواهد بود.

مهرابی با بیان اینکه با نگرش 10 یا 20 سال پیش نمی‌توان کفشی تولید کرد و انتظار داشت مصرف‌کنندگان آن را بخرند، افزود: در حوزه تولید فقط فرآیند تولید بررسی نمی‌شود و پس از آن باید بازاریابی مد نظر باشد.

وی با تأکید در توجه به تأمین مواد اولیه مرغوب، ارزان‌قیمت، به‌روز و تأمین کارگر و خط تولید خوب در مراحل قبل از تولید، یادآور شد: باید پس از تولید به بازاریابی توجه خاصی کرد.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با با بیان اینکه باید دید چقدر نوآوری و خلاقیت در صنعت کفش ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: نهایت کار تولید کفش در ایران کپی کردن از سایت‌ها برای مدل گرفتن است.

 وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نبوغ در صنعت چرم اتفاق افتد باید به کارگران و کارآفرینان آموزش دهیم، افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم آموزش لازم را به آنها بدهیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان نیز با بیان اینکه باید در صنعت چرم راهبردی عمل کنیم، اظهار کرد: باید بدانیم شورای راهبردی چرم را برای چه منظور می‌خواهیم.

بهرام هاشمی با بیان اینکه همدان در شورای راهبردی عضو نبود و باید پیگیر می‌شدیم که چرا در این شورا نیست، افزود: این در حالی است که استان همدان در گذشته در صنعت چرم مطرح بود.

وی با بیان اینکه صندوق حمایتی واحدهای کوچک و خرد وجود ندارند، افزود: هیچ آموزشی برای قصابان نداریم به طوری که این امر باعث شده پوست حیوانات در هنگام حمل و نقل نیز بیشترین آسیب را ببینند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه ما ظرفیت تولید چرم را در همدان از صفر تا 100 داریم اما مدیریت نداریم، افزود: برندسازی در خصوص این صنعت انجام نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه خوشه چرم تبریز، اصفهان و مشهد در حال توسعه است، گفت: متأسفانه خوشه چرم در استان وجود ندارد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در بحث لجستیک چرم در استان کاری انجام نداده‌ایم، افزود: چطور می‌خواهیم در افغانستان نمایشگاه کفش چرم را برپا کنیم در حالی که نمی‌دانیم آنها چه برندی  و با چه کیفیتی را قبول دارند.

وی افزود: باید چرم کشور بارکد داشته باشد زیرا کشورهای دیگر این کار را انجام می‌دهند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه در حوزه صادرات باید اپراتور ما برنامه داشته باشد، گفت: از فنی و حرفه‌ای باید بخواهیم که آموزش به کارآفرینان و کارگران را در برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همدان بارانداز چرم شود گفت: اگر آنچه را که داریم از دست دهیم دیگران آن را صاحب می‌شوند.

هاشمی در پایان گفت: امیدواریم مشکل چرم همدان حل شود و 90 درصد از ارزش افزوده در این حوزه را داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal