آخرین اخبار

15. شهريور 1394 - 13:51   |   کد مطلب: 28658
تا انتخابات کمتر از شش ماه دیگر باقی است
شدت گرفتن موج تبلیغات انتخاباتی در اسدآباد
موج تبلیغات انتخاباتی با حضور کاندیداهای احتمالی در محافل و مجالس مختلف در شهرستان اسدآباد آغاز شده و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات در اسفندماه شدت بیشتری می‌گیرد.

به گزارش آوای سیدجمال، هفتم اسفندماه سال 94 انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش رو است و هرچه به این موعد نزدیک می‌شویم جنب‌وجوش‌های انتخاباتی بیشتر می‌شود و افزایش تقاضا برای تأسیس دفاتر استانی احزاب یا گسترش آن در شهرستان‌ها با یارگیری‌های سیاسی نمونه‌هایی معمول از این تحرکات انتخاباتی است که بی‌شک بلا اشکال است و در چارچوب قوانین انجام می‌شود.
اما آنچه در این میان قابل توجه است، فعالیت‌های خارج از عرف بعضی از نمایندگان فعلی و کاندیداهای احتمالی مجلس است که بیننده را به تأمل وا می‌دارد.
اگر روند اتفاقات این روزها را داخل هرم سبز بهارستان توجه کنیم با صحنه‌های جالب توجهی روبرو می‌شویم که می‌باید آن را در قالب دلهره رای نیاوردن توصیف نمود.
نمایندگان که در جلسه علنی مجلس می‌خوابیدند و به سوژه تبدیل شده بودند به عضوی فعال تبدیل شده و گوی سبقت را از همه ربودند و حضور مستمری در جلسات دارند.
جالب‌تر اینکه حاضرین در جلسه هم بسیار بیشتر از قبل شده‌اند و نظرات آن‌ها غالبا" مثبت شده و کمتر تمایل به دادن رای منفی  یا ممتنع وجود دارد.
افزایش حضور در کمیسیون‌ها و گرفتن تریبون‌های مجلس و تذکر به دولت یا قوه قضائیه با سایر نهادهای کشور  و تکریم ارباب رجوع نمونه هایی از اقدامات آن‌هاست.
اما در خارج از ساختمان‌های مجلس هم می‌توان به ارسال پیامک مناسبتی خیز کاندیداها به سوی مناطق محروم و دیدار با خانوادهای شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور در دانشگاه‌ها و دفاتر روزنامه‌ها به بهانه‌های مختلف و بعضا" اظهارنظر در خصوص مسایلی که در تخصص با حوزه کاری آن‌ها نیست، اشاره کرد.
باید به استعفای برخی از مدیران دولتی جهت حضور در انتخابات سال‌جاری با هدف تصاحب یکی از کرسی‌های بهارستان که ای بسا تکلیف ماندن در پست کنونی بسیار بیشتر از ترک آن و تحمیل هزینه بر جامعه و زیان‌های  ناشی از خالی شدن  یکی از پست‌های مدیریتی است، را هم به این‌ها اضافه کرد.
به نظر می‌رسد که در چند ماهی منتهی به سال 95 حاشیه‌ها دامن برخی از نمایندگان گرفته و به جای عمل به شعارهای پیشین و تلاش در جهت تحقق آنها، بیشتر وقت خود را صرف تبلیغ بین مردم برای مشارکت در انتخابات می‌نمایند.
اما در این میان چند نکته حائز اهمیت است : وظیفه نماینده مجلس وضع قانون و نظارت است اما آنچه به ویژه این روزها شاهدیم تبدیل شدن آن‌ها به مدیران اجرایی جهت چهره شدن است.
رهبر معظم انقلاب در دیداری که ششم خردادماه سال‌جاری با رئیس نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند، آنان را به مغتنم شمردن فرصت باقی مانده یک سال آخر توصیه و خاطرنشان کرد که مراقب باشید در این مدت عامل انتخابات آخر سال در گفتار و رفتار شما تأثیرگذار نباشد و معیار را فقط حق قرار دهید.
یکی از وظیف مهم نمایندگان همکاری مستمر با نهادها و مسئولان حوزه های انتخابیه است اما به نظر میرسد که برخی در انجام این امر از مسیر صحیح خود خارج و به چالش‌های جدید دامن می‌زند.
نیل نمایندگان جس به دخالت و در اختیار گرفتن کلیه طرح‌ها و برنامه‌های حوزه حوزه انتخابیه خود دخالت در عزل و نصب‌ها وارد شدن در موردی غیر از قانون‌گذاری بی تردید جایگاه مجلس شورای اسلامی مختوش خواهد کرد.
شرکت نمایندگان حوزه های انتخابیه در افتتاحیه جشنواره ها طرح های عمرانی و انجام مراسماتی همچون کلنگ‌زنی طرح‌های که بانیان آن به قوه مجریه منتسب می‌گردید چیزی بر خلاف آنچه باید از وظایف نمایندگان مجلس در نظر مردم به ذهن متبادر می نمایند.
هر چند که طبیعی است مردم یک حوزه انتخابیه انتظارتی از منتخب خود داشته باشند اما ملاک انجام وظیفه قانون است نه فقط خواست مردم ؛ ای بسا ممکن است در پاره ای از اوقات این خواسته ها حتی برخلاف قانون و خارج از چارچوب احتیارات نماینده باشد.
باید پذیرفت که نمایدندگان مجلس نه نماینده حوزه انتخابیه خود که نمایندگان ملت هستند و و فلسفه وجود انها نیز یک نگاه کلی و به دور از جزءنگری را برای آنان متصور است؛ لذا غفلت از وظیفه اصلی در طی زمان موجب ایجاد یک عرف ناهمگن و نیز شکل گیری یک تعریف درور از واقعیت وظایف آنان در کنار وظایف استانداران، فمانداران، بخشداران و مسئولان سایر نهادهای حوزه های متبوع نمایندگان می‌گردد.
موجب میگردد جایی که محور عمده تصمیم گیری و قانون گذری و نظارت است از رسالت خود فاصله بگیرد.
امام راحل مجلس را در رأس تمام امور می‌دانستند و لذا شایسته است که شأن آن نیز توسط نمایندگان کنونی و آتی آن حفظ شود.
با در نظر در آنچه در تببین و تعیین اصل وظایف نمایندگان حوزه انتاخبیه نیازمند یک واکاوی تجدید نظر کلی در بلندمدت است و زوایای مبهم و مشکل ساز آن را می‌باید از نو نگاشت تا نمایندگان و مردم بر اختیارات این جایگاه واقف شوند و نمایندکان ملت در جهت امر قانون گذاری و نظارت عالیه بر دولت گام بردارند که تحقق این امر بازیابی جایگاه واقعی نمایندگان ملت و نهایتا" مجلس شورای اسلامی را موجب خواهد شد.
به طور کلی تعیین مرجعی جهت پیگیری مور اجرایی حوزه های انتخابیه به نظر عملی و منطقی تر مینماید و افزایش منزلت نمایندگان و تسریع در پیگیری امور از یک طرف و هدایت خواسته های مردم به سوی سایر نهادها و مسئولان دیگر و کاهش هیاهوی‌های انتخاباتی و حساسیت مردم به جایگاه نمایندگی از طرف دیگر را موجب خواهد شد.
حال موج انتخاباتی بی تردید در شهرستانی که منتسب به شهرستانی سیاسی است، با وجودی که هنوز کلید انتخابات نخورده، در بین کاندیداهای احتمالی به چشم می‌خورد.
این موج تبلیغاتی در پایان انتخابات دوره قبلی مجلس به آرامی با حضور کاندیداهایی که در چندین دوره شرکت داشتند، آغاز شده بود و اما امسال که در اسفندماه انتخابات برگزار خواهد شد، شدتی دیگری به خود گرفته است.
شنیده می‌شود که بیش از 22 کاندیدای احتمالی مجلس در شهرستان اسدآباد حضور یابند که البته افرادی از جمله کاندیداهای احتمالی دوره قبل مانند آقایان اکبر رنجبرزاده، محمدباقر بهرامی، بهروز نعمتی و منوچهر فاضل حضورشان پررنگتر است.
در میان کاندیداهای احتمالی فرد دیگری به نام محمد نبی‌زاده به کاندیداهای احتمالی مجلس اضافه شده است و از ابتدای امسال حضور پررنگ ایشان در محافل و مجالس مختلف دیده می‌شود و تبلیغات دیگری نیز مانند چاپ نشریه و اطلاعات و بیوگرافی از خود در روزنامه و سررسیدهایی داشته است.
حضور کاندیداها در محافلی مانند ترحیم اموات در مساجد و منازل مرحومان بیش از پیش به چشم می‌خورد و شاید بیش از آنکه برای فرد فوت شده قرآن قرائت شود و یا مداحی و یا سخنرانی باشد، تقدیر و تشکر از این کاندیداها شنیده می‌شود.  
این کانیداهای احتمالی مجلس از هر فرصتی استفاده کرده و خودی نشان میدهند و برخی از آنان از واژه‌های «تکلیف» و «خدمت» استفاده می‌کنند در حالی که هم اکنون که هر کدام در یک سمت تکلیفی را عهده دار هستند، اما از خود سلب مسئولیت کرده و در سطح شهر روستاها به تبلیغات میپردازند.
حال سؤالمان از همین کاندیداها این است که شمایی که دم از خدمت و تکلیف می‌زنید امروز که تکلیفی بر گردن دارید چرا به وظایف خود آگاه نیستید و به آن عمل نمی‌کنید، این یکی از گلایه های مردم نسبت به شما است که انتظار میرود که با عمل به آنچه بارها خود در محافل مختلف گفته و می‌گویید توجه مردم را جلب کنید
انتهای پیام/ح
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal