آخرین اخبار

8. مهر 1394 - 8:39   |   کد مطلب: 28827
نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور گفت: ثمره تلاش جست وگران کمیته جست و جوی مفقودین بازگرداندن 512 پیکر از شهدای والامقام دفاع مقدس همدان بوده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از فارس،محمدجواد زمردیان در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات جست‌وگران کمیته جست‌وجوی مفقودین برای پایان دادن به چشم‌انتظاری خانواده معظم شهدای مفقودالجسد اظهار کرد: در این روزها که دل مردم از قساوت آل سعود در منطقه منا رنجور است بیش از گذشته حال خانواده‌های چشم انتظار سال‌های دفاع مقدس درک می شود.

وی افزود: با تلاش همکاران ما در کمیته جست‌وجوی مفقودین طی 20 سال گذشته 512 خانواده از چشم‌انتظاری بیرون آمده و هنوز 459 خانواده منتظر خبری از شهیدشان هستند.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور گفت: 186 تن از این شهدا همدانی، 87 شهید ملایری، 38 شهید نهاوندی، 35 شهید تویسرکانی، 34 شهید کبودراهنگی، 29 شهید بهاری، 24 شهید رزنی، 20 شهید اسدآبادی و چهار شهید برای فامنین هستند.

وی افزود: 191 نفر از این شهدای والامقام بسیجی، 55 نفر سپاهی، 167 نفر ارتشی، 11 نفر مربوط به ناجا، هشت نفر جهادی، 9 شهید متعلق به بمباران‌های هوایی هستند و اطلاعات دو نفر از شهدای والامقام نیز در دست بررسی است.

زمردیان با اشاره به خاکسپاری 130 تن از شهدای معزز گمنام در استان نیز خاطرنشان کرد: امید است در فرآیند تطبیق نمونه‌های خونی اخذ شده از پیکرهای مطهر با نمونه خونی خانواده‌ها شناسایی پیکرهای مطهر در آینده صورت پذیرد.

وی ادامه داد: حضور پیکرهای مطهر این شهدای والامقام و چشم‌انتظاری والدین آنان باعث می‌شود تا رسالت ما متولیان به ویژه اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این موضوع مهم بیش از پیش باشد.

این مقام مسئول با اشاره به وظیفه خطیر مسئولان در حراست از دستاوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: اگر بگویم رجعت بقایای به جامانده از این عزیزان امروز خود پیام قدرشناسی و در صحنه بودن مردم را به ما می‌دهد حرف گزافی نخواهد بود.

وی افزود: باید در برنامه‌های منسجم و هدفمند خود این برگ از تاریخ دفاع مقدس و این میراث فرهنگی را درست و به شایستگی قدردان باشیم.

زمردیان با اظهار گلایه‌مندی از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام افزود: در حال حاضر این اقدام در 9 نقطه به کندی پیش می‌رود.

وی تأکید کرد: متاسفانه ساخت یادمان در شهرستان فامنین نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه اقدامی نیز برای ساماندهی و ساخت یادمان شهدای گمنام آن شهر صورت نپذیرفته است.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین غرب کشور با اشاره به اتمام ساخت 21 یادمان شهدای معزز گمنام و تشکر از مسئولان این شهرها خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته با تاسی به کلام امام راحل که فرمودند: "همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عارفان و عاشقان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود" برای تحقق این امر تلاش کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal