آخرین اخبار

8. مهر 1394 - 14:08   |   کد مطلب: 28829
یک شاعر پیشکسوت با اشاره به اینکه مقوله آموزش در انجمن‌های ادبی فراموش شده است، گفت: انجمن ادبی در شهرستان اسدآباد نیازمند حمایت برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس،  اصغر قاسمیان امروز در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: فعالیت انجمن‌های ادبی باید شکل جدی‌تری داشته باشد و مسئولان در این باره با نظارت دقیق و مناسب زمینه لازم را برای فعالیت ادبی در شهرستان‌ها فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ابزار کار شاعران و نویسندگان دیگر قلم و کاغذ نیست، اضافه کرد: امروز تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در فعالیت‌های ادبی دارد.

 

این شاعر پیشکسوت با تاکید بر اینکه مقوله آموزش در انجمن‌های ادبی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در انجمن‌های ادبی شهرستان‌ها مقوله آموزش فراموش شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نویسندگان و شاعران امروز باید با توجه به اتفاقات معاصر بنویسند و تاثیرگذار باشند، تصریح کرد: توجه به مباحث و اتفاقات جهان و محیط پیرامون اساس کار هنرمندان است.

 

قاسمیان با بیان اینکه سرانه مطالعه در جامعه کم شده است، افزود: بهانه بسیاری از افراد برای مطالعه نکردن کمبود وقت است، لذا انتشار کتاب‌های کم‌حجم در قطعات جیبی می‌تواند راهکاری برای حل این مشکل باشد.

 

این شاعر راه‌اندازی انجمن‌های ادبی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: حضور شاعران و نویسندگان نوجوان و جوان در انجمن‌های ادبی باعث به وجود آمدن انگیزه برای فعالیت‌های ادبی می‌شود.

 

قاسمیان انجمن ادبی فعال در شهرستان اسدآباد را نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی برای راه‌اندازی کارگاه آموزشی دانست و اظهار کرد: شهرستان اسدآباد استعدادهای قابل توجهی در حوزه ادبیات دارد و در همین راستا انتظار می‌رود اداره ارشاد اسلامی این شهرستان در این خصوص انجمن سیدجمال را حمایت کند.

 

وی با اشاره به نبود نشریه و عدم انتشار گاهنامه ادبی در شهرستان اسدآباد گفت: انتشار گاهنامه با مجوز اداره فرهنگ ارشاد اسلامی اسدآباد هزینه زیادی ندارد، اما موجب ایجاد انگیزه و علاقه برای فعالیت شاعران و نویسندگان نوجوان و جوان می‌شود.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal