آخرین اخبار

8. مهر 1394 - 18:42   |   کد مطلب: 28838
فرمانده نیروی انتظامی همدان گفت: از ابتدای امسال 4 هزار و 555 عملیات با همکاری پلیس مواد مخدر در استان انجام شده که طی این مدت 45 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از  خبرگزاری فارس   سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ رزمندگان و ایثار آنها در دفاع از تمامیت ارضی کشور است، اظهار کرد: نیروی انتظامی نقش بسزایی را طی هشت سال دفاع مقدس داشته به طوری که نخستین شهید جنگ تحمیلی از میان تلاشگران نیروی انتظامی بود.

وی بزرگداشت هفته نیروی انتظامی را از 11 تا 17 مهرماه دانست و گفت: امسال برنامه‎های هفته ناجا با شعار «اقتدار، پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» در سایه همدلی و همزبانی مردم و مسئولان پیگیری خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش‌ها و مدافع منافع مردم است، خاطرنشان کرد: در استان همدان اگر امنیت خوبی حاکم است به خاطر همدلی مردم و مشارکت اجتماعی بوده است.

وی از برگزاری 150 برنامه فرهنگی، ورزشی، خانوادگی و... در طول هفته ناجا خبر داد و افزود: رویکرد ناجا در برگزاری برنامه‌ها آگاه‌سازی، آموزش همگانی، گفتمان مشترک بین مردم و پلیس، اعتمادسازی میان مردم، جلب مشارکت عمومی در ارتقای امنیت و ترافیک و رعایت حجاب و عفاف در سطح جامعه است.

مهدیان‌نسب با اشاره به برنامه تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان طی هفته ناجا بیان کرد: نمایش اقتدار و توانمندی پلیس، ارائه خدمات مضاعف در حوزه مشاوره در 36 کلانتری استان و مرکز مشاوره ناجا به صورت رایگان، ارائه مشاوره در معاونت بهداشت و درمان نیروی انتظامی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه در این هفته همایش کوهپیمایی نیروهای مسلح در قله الوند با برگزاری مراسم زیارت عاشورا است، در ادامه به حضور کارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه با سخنرانی فرماندهان نیروی ناجا در شهرستان‌ها اشاره کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه صبحگاه‌ مشترک نیروهای مسلح با حضور امام جمعه و استاندار، گفت: نمایش توانمندی پلیس در این برنامه گنجانده شده است.

وی با اشاره به برنامه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و  استاندار و نیز ارائه گزارش عملکرد یک ساله پلیس طی این هفته، افزود: برگزاری یادواره 326 شهید نیروی انتظامی برای نخستین بار طی امسال برگزار خواهد شد.

مهدیان‌نسب با اشاره به برنامه غبارروبی گلزار شهدا روز پنج‌شنبه در سطح استان، گفت: برنامه تجلیل از خانواده شهدا را نیز در برنامه داریم.

وی با اشاره به تدوین و بازنگری کتاب پلاک 110 در دفتر تحقیقات کاربردی با همکاری شورای پژوهش، افزود: این کتاب سال گذشته به چاپ رسیده و امسال مورد بازنگری و تدوین قرار خواهد گرفت. ;

فرمانده انتظامی همدان از رونمایی تمبر شهید شاخص با نام «سردار شهید حسین عبادی» که از شهیدان دفاع مقدس است طی هفته ناجا خبر داد و گفت: برنامه پیاده‌روی با حضور 400 هزار نفر با در نظر گرفتن جوایز ویژه سه دستگاه خودرو در تپه عباس‌‌آباد طی این هفته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه پیاده‌روی با حرکت چتربازان و عملیات موتورسواری و نیز اهدای جوایز با حضور برنامه صبح و نشاط شبکه سه در روز جمعه برگزار می‌شود.

سردار مهدیان‌نسب از افتتاح استودیوی پلیس در مانیتورینگ پلیس راهور طی این هفته خبر داد و گفت: عملکرد یک ساله ناجا در این استودیو به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به حضور مسئولان انتظامی در سامانه 197 به مدت یک هفته، افزود: مسئولان انتظامی استان طی یک هفته پاسخگوی مطالبات مردم خواهند بود.

*افتتاح 3 پروژه ملی طی هفته ناجا در همدان

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به برگزاری همایش پلیس و اصناف در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در ادامه از افتتاح 6 پروژه انتظامی طی هفته ناجا خبر داد.

وی گفت: سه پروژه ملی نظیر افتتاح پاسگاه انتظامی مهدوی و ساختمان وظیفه عمومی ملایر با اعتبار یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان و نیز افتتاح پلیس فرودگاه با اعتبار 2 میلیارد تومان در دستور کار است.

مهدیان‌نسب با اشاره به اینکه سه پروژه استانی نیز در این هفته افتتاح خواهد شد، بیان کرد: افتتاح کلانتری 11 شهرستان رزن، مرکز فوریت‌های پلیسی و امداد همدان و نیز کلانتری 12 با اعتبار 1.5 میلیارد تومان در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی رایگان در درمانگاه امام حسن (ع) همدان طی روز دوشنبه، افزود: برگزاری نشست علمی با حضور اساتید دانشگاه بوعلی و علوم پزشکی و نیز تجلیل از چهره‌های علمی استان را در برنامه خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی همدان از برگزاری مسابقه تیراندازی ویژه اصحاب رسانه طی این هفته خبر داد و افزود: به 10 نفر از برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی در ادامه به عملکرد پلیس مواد مخدر با رویکرد برخورد با خرده‌فروشان و باندهای کلان مواد مخدر اشاره گرد و گفت: از ابتدای امسال 4 هزار و 555 عملیات با همکاری پلیس مواد مخدر در استان انجام شده که طی این مدت 45 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده است.

سردار مهدیان‌نسب از کشف 2 هزار و 200 کیلوگرم مواد مخدر خبر داد و افزود: این مدت 4 هزار و 815 قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و متجاهر دستگیر شده که افزایش 12 درصد دستگیری را داشته‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد حوزه پلیس راه و راهور طی این مدت از کاهش 8 درصدی تصادفات فوتی در استان خبر داد و گفت:  این موضوع در حالی است که 37 درصد افزایش مسافر را طی امسال نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه 18 درصد کاهش را در حوزه تصادفات خسارتی داشتیم، تصریح کرد: 7 هزار و 880 خودروی مزاحم و متخلف طی این مدت توقیف شده که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش توقیفی داشته‌ایم.

وی از توقیف بیش از 21 هزار موتورسیکلت متخلف خبر داد و گفت: به 22 هزار نفر به صورت کارگاهی آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک به منظور جلوگیری از تصادفات داده شده است.

مهدیان‌نسب افزود: در حوزه سرقت‌ها با توان پلیس شبگرد و پلیس افتخاری توانسته‌ایم سرقت‌های استان را در 14 شاخص 23 درصد کاهش دهیم که نسبت به میانگین کشوری 13 درصد پیش هستیم.

وی افزود: در کشف سرقت قطعات خودرو و مجموعه جیب‌بری‌ها اقدامات قابل توجهی در سطح استان صورت گرفته است.

*کشف 180 مورد صفحات متخلفان در فضای مجازی در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه طی این مدت در حوزه جرائم خشن نظیر قتل هفت مورد پرونده کشف شده است، افزود: در رابطه با پلیس فتا 180 مورد صفحات متخلفان در فضای مجازی کشف شده است.

وی با بیان اینکه در جرایم سایبری 31 درصد افزایش کشف و دستگیری در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت عملیاتی یک‌هزار و 32 طرح موضوعی منطقه‌ای و تخصصی اجرا شده است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه در حوزه فوریت‌های پلیسی 245 هزار و 750 بار زنگ‎خور پلیس ثبت شده که این مقدار 11 درصد افزایش را داشته، گفت: 52 درصد از این تماس‌ها عملیاتی شده و 48 درصد نیز راهنمایی و مشاوره شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری 2 هزار جلسه آموزش همگانی، افزود: به 180 هزار نفر آموزش چهره به چهره در خصوص خطرات ماهواره و فضای مجازی داده شده که 35 درصد رشد در حوزه پیشگیری اجتماعی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به مشاوره 10 هزار و 700 نفر در مرکز مشاوره اجتماعی به صورت رایگان طی این مدت، گفت: 84 درصد از پرونده‌های ارسالی به مراکز مشاوره مددکاری منجر به سازش شده است.

*جذب 1875 پلیس افتخاری در همدان

وی از جذب یک هزار و 875 پلیس افتخاری خبر داد و افزود: یک هزار و 37 نفر از آنها آماده بکارگیری هستند.

مهدیان‎نسب با اشاره به حادثه تصادف بلوار ارم که باعث برخورد یک دستگاه پژو با دو عابر پیاده و مرگ یک نفر از عابرین شد، گفت: اگر دوربین کنترل سرعت در بلوار ارم نصب نشود این گونه حادثه‌ها در آنجا تکرار خواهد شد.

این مقام انتظامی استان همدان اظهار کرد: امسال 33 بنر در راستای جلوگیری از سرعت غیرمجاز و رعایت حجاب و عفاف در سطح شهر نصب شده اما برخی آن را پاره کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: جانمایی دوربین در سطح شهر وظیفه پلیس نیست اما به دلیل اهمیت حفظ جان مردم این اقدام از سوی پلیس صورت گرفته و مسئولان نیز باید به نصب دوربین در بلوار ارم توجه کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود دغدغه ندارند در حالی که ما به عنوان خادمین مردم در خصوص فرزندان آنها نگرانیم، گفت: خانواده‌ها نباید به فرزندانی که به سن قانونی نرسیده‌اند اجازه رانندگی دهند.

مهدیان‎نسب با بیان اینکه نصب دوربین کنترل سرعت دستورالعمل وزارت کشور است و باید این امر صورت گیرد، تصریح کرد: در شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار و اسدآباد دوربین کنترل سرعت نصب شده و امسال نیز در رزن، فامنین و اسدآباد نصب خواهیم کرد.

وی از نصب هفت دوربین کنترل سرعت در شهرستان بهار خبر داد و افزود: دو دوربین در شهرستان فامنین و چهار دوربین در اسدآباد طی امسال افتتاح خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان از نصب دوربین مدیریت کیفیت در برخی از کلانتری‌های شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: برای خرید هر «مکنا» 300 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغیه الکترونیکی شدن کلانتری‌ها در سطح کشور به اجرای این طرح در سه کلانتری استان اشاره کرد.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به حادثه اسیدپاشی پسر معتاد به صورت پدرش و سه پلیس در نهاوند، گفت:  اسیدپاش با پلیس مشکلی نداشته اما در حین حادثه پلیس نیز آسیب دید.

وی با بیان اینکه مجرم متواری شده، افزود: به زودی آن فرد را دستگیر خواهیم کرد.

مهدیان‎نسب با اشاره به کشف جسد زنی 38 ساله در حوالی میدان رسالت همدان گفت: جسد این زن از 10 صبح در کوچه‌ای حوالی میدان رسالت بوده که ساعت 18 یکی از خدمتکاران شهرداری متوجه وجود جسد در آن منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز هویت جسد معلوم نشده است، افزود: دو احتمال از اینکه او را از بیرون از شهر آورده باشند و یا اینکه اختلاف خانوادگی منجر به این حادثه شود، وجود دارد.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره دستورالعمل به کارگیری سخنگوی پلیس از بین افراد رسانه گفت: این موضوع در تهران اجرایی شده و منتظر ابلاغ دستورالعمل به استان همدان نیز هستیم.

وی در پایان سخنانش از دستگیری 72 نفر اراذل و اوباش از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal