آخرین اخبار

22. مهر 1394 - 14:59   |   کد مطلب: 28982
روز گذشته تصویب جزییات برجام پایانی بر بهانه های دولت یازدهم شد تا شاید کلید تدبیر که چرخ سانتریفیوژها را قفل کرد بتواند گرانی، تورم ، رکود و بیکاری را که ماحصل دو سال عملکرد این دولت است برطرف کند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  از عصر هامون، روز گذشته جزییات برجام در زمانی باور نکردنی و کمتر از 20 دقیقه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا پایانی برای بهانه های دولت یازدهم در دو ساله اخیر باشد.

اکنون که نیمی از مهلت 4 ساله دولت یازدهم گذشته و بسیاری از وعده های اولیه دولت که در ابتدا توانسته بود رأی مردم را با اتکا به این شعارها به دست آورد و تنها به بهانه تحریم ها تاکنون این وعده ها را عملیاتی نکرده بود پایان یافت و اکنون مردم در انتظار چرخ اقتصاد کشور در مدت باقی مانده تدبیر و امید هستند.

با این وجود روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه تا ۲ ماه آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود، حجت را بر مردم تمام کرد و گفت: بیشتر پول‌هایی که پس از برجام آزاد می‌شود خرج شده است.

ورشکستگی و احساس پشیمانی از اعتماد به وعده ها، تنها دستاورد کسانی است که شعارهای انتخاباتی مبنی بر استفاده از دانش و سواد متخصصان را باور کرده بودند! به جز آنها، مردم دیگری که نه در بورس سرمایه ای دارند و نه در جایی دیگر، برخلاف آنچه گفته شد و برایش جشن گرفتند، گرانی مکرر کالاها و خدمات عمومی و دولتی را با همه وجود لمس کردند.

در سوی دیگر، مسکن، آرزویی که برای خیلی ها دست یافتنی شده بود، به حال خود رها شد و کسی برنامه ای برای خانه دار کردن مردم و قشر کم درآمد نکرد! مشکل ریزگردها و خشکی دریاچه هامون هم بماند که حل نشد و تنها تحریم ها و عدم بارش ها شد بهانه بانوی سبز پوش محیط زیست! از اجری پروژه های عمرانی لاک پشتی هم که بگذریم از حال بد صنایع نمی توان گذشت که در بدترین وضعیت ممکن نالان از کمبود نقدینگی، با سخت ترین مشکلات متصور دست و پنجه نرم می کنند و هیچ روزنه امیدی برایشان در نظر گرفته نمی شود! نه یک ریال یارانه تولید پرداخت شده و می شود، نه وام و نقدینه ای به پیکر نیمه جان آنها تزریق می شود. اما در همین مدت موفق شدیم رکورد تاریخی واردات بنزین پاتیلی و فاقد استاندارد، نرخ سود 48 درصدی بانک ها، اشتغال کارگران و سرمایه گذاران خارجی را بشکنیم! شاید در ادامه این فهرست تلخ بتوان ده ها و صدها معضل و مشکل دیگر را هم برشمرد که ناشی از وعده های غیرواقعی است و جز تلخی چیزی نمی افزاید.

اما در سوی دیگر شعار و هیاهوی دولتی ها در خصوص روز های پس از برجام و سخن گفتن از مزایا و طعم گوارا و خنک سرابی که قرار است به جای آب به مردم نوشانده شود همچنان ادامه دارد و این در حالی است نه چرخ اقتصاد در گردش است و نه چرخ هسته ای و ظاهرا کسی هم قرار نیست برای آن فکری بکند!

 

حراج منافع ملی با چراغ خاموش یا چراغ روشن!؟ با این حال اگر، پیش از این ضربه زدن به منافع ملی و فروختن آنها به نورچشمی ها، پنهانی و مخفی بود، روز گذشته در 20 دقیقه این روال تغییر کرد و ظاهرا کسی از این کار ابایی ندارد!

با این وجود عدم تحقق وعده های روحانی چیز تازه ای نیست و نگاهی به کارنامه دولت یازدهم نشان از عدم اجرای تمام وعده های این دولت به بهانه های مختلف دارد، حال باید منتظر بهانه جدیدی برای نچرخیدن چرخ های اقتصاد و سایر مشکلات کشور در مهلت باقیمانده دولت تدبیر و امید باشیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal