آخرین اخبار

27. مهر 1394 - 18:36   |   کد مطلب: 29051
مدیر آموزش و پرورش اسدآباد گفت: بیشترین دلیل بازماندن دانش آموزان از تحصیل مهاجرت، مشکلات خانوادگی، مالی و معیشتی است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، جعفر دهبانی‌بصیر پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه 87 نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد دانش‌آموز چهار نفر در سایر مناطق جذب شده‌اند و 25 نفر در سامانه سنا ثبت‌ نام کرده‌اند.

 

وی افزود: از بازماندگان از تحصیل در شهرستان هفت نفر ترک تحصیلی، 11 نفر کودک استثنائی، پنج نفر مهاجرت‌کرده، یک نفر بیمار صعب‌العلاج، دو نفر شاغل شده و یک نفر فوتی و چند نفر کودک بدسرپرست هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه از 87 نفر دانش‌آموز شناسایی و وضعیت 60 نفر مشخص شده است، گفت: از مجموع 87 نفر نیز 27 نفر هنوز شناسایی نشده و دلایل عدم ثبت‌ نام آنها در مدارس مشخص نشده است.

 

وی افزود: از بین این 27 نفر دلایل بازماندگی از تحصیل 10 نفر معلوم شده‌ است که در کدام مدرسه مشغول تحصیل بودند و مدیران آنها را موظف کرده‌ایم مشکلات و عدم حضور آنها در مدرسه را پیگیری کنند.

 

دهبانی‌بصیر یادآور شد: سال گذشته نیز 25 نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل جذب مدارس نشدند.

 

وی با بیان اینکه برخی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلایل مختلفی از تحصیل بازمی‌مانند که یکی از دلایل مشکلات مالی خانواده‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزی تنها به دلیل مشکل مالی ادامه تحصیل داده باشد، به طور حتم با مراجعه به آموزش و پرورش مشکل این دانش‌آموز را حل خواهیم کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد افزود: طی سال گذشته تنها یک نفر دانش‌آموز به دلیل ممانعت خانواده از تحصیل بازمانده بود که با حکم قضایی او را به ادامه تحصیل بازگرداندیم.

 

وی گفت: ما در راستای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم و مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم.

 

دهبانی‌بصیر افزود: در این زمینه 11 راهبر آموزشی وظیفه نظارت بر مدارس را عهده دارند و تا 15 آبان‌ ماه سال جاری اسامی آنها را جمع‌آوری می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال 9 هزار و 554 نفر در مدارس مقطع ابتدایی ثبت‌ نام شده‌اند، افزود: از این تعداد یک‌هزار و 814 نفر کلاس اولی بودند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در ادامه به واگذاری یکی از مدارس به دانشگاه آزاد به صورت اجاره اشاره کرد و گفت: سومین سال متوالی است که دانشگاه آزاد اسدآباد از این مدرسه استفاده می‌کند.

 

وی افزود: سال اول به دلیل تعاملی که با دانشگاه داشتیم، اجاره‌بهای آن دریافت نشد که در سال دوم با عقد قراردادی اجاره‌بها را به موقع واریز کردند.

 

دهبانی‌بصیر ادامه داد: اما در سومین سالی که دانشگاه آزاد مستأجر آموزش و پرورش است، بر اساس توافقی که نیمه شهریور ماه با دانشگاه داشتیم، قرارداد را امضا کرده است، اما از ارائه ضمانت بانکی سرباز می‌زند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

 

وی با اشاره به مجوز فروش برخی از مدارس در روستاها از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: مدرسه ولی‌آباد یکی از مدارس روستایی است که سال 73 ساخته شده و به دلیل جلوگیری از تخریب آن مقرر شده نسبت به واگذاری و فروش آن اقدام شود.

 

مدیر آموزش و پرورش اسدآباد تصریح کرد: در صورتی که نهادی نیاز به مدارس برای ایجاد کتابخانه عمومی و یا مراکز بهداشتی و درمانی در روستا داشته باشد، در صورتی که تضمین تخلیه آن در سال‌های بعد را دهد، نسبت به واگذاری آن اقدام می‌کنیم.

 

وی با اشاره به چاپ کتاب زندگینامه عبدالله راشدی، گفت: بنا داریم در راستای حمایت از نویسنده این کتاب، مسابقه‌ای را در سطح مدارس برگزار کنیم.

 

دهبانی‌بصیر با اشاره به قبولی بی‌نظیر دانش‌آموزان در کنکور سراسری امسال، گفت: امسال 14 نفر از دانش‌آموزان در رتبه‌های بالا در رشته پزشکی قبول شدند و این یک افتخار برای شهرستان است.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و تشویق دانش‌آموزان بخشی از آموزش محسوب می‌شود، از شهرداری خواست برای نصب بنر آموزش و پرورش در زمینه تشویق و ترغیب دانش‌آموزان همکاری کند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal