آخرین اخبار

30. مهر 1394 - 13:16   |   کد مطلب: 29097
شهرستان اسدآباد یکی از شهرهای کوچک ایران اسلامی است که با اعلام پذیرش برجام، انتظارات خود را از دولت تدبیر و امید بیان کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، با توجه به اولین روز اعلام پذیرش برجام، امیدواریم امیدی که دولت روحانی از آن دم می‌زد و در شعارهایش می‌گفت که باید کاری کرد هم چرخ‌های سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم، در اول دی ماه امسال شاهد اجرایی شدن برجام باشیم و از این وضعیت اقتصادی نابسامان و تورم خارج شویم.

 

 دولت یازدهم در دو سال گذشته شعارهایی را در خصوص بهتر شدن وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم داد و با روشن کردن امیدی در دل‌های مردم، امروز باید مشکلات آنان را ببیند و با نهایی شدن برجام مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری جوانان را حل کند.

 

شهرستان اسدآباد از جمله شهرهای کوچک در این کشور پهناور است که از کمترین امکانات بهره‌مند است و جوانان آن از بیکاری، بی پولی و امکانات رفاهی رنج می‌برند.

 

با توجه به اینکه آغاز اجرای برجام یعنی بازخوانی مطالبات جدی مردم، جمعی از جامعه فرهنگی و نیازمند این شهرستان نظراتی را راجع به اولین روز پذیرش برجام داده و انتظارشان از مسئولان و دولتمردان را جویا شدیم.

 

یک نویسنده اسدآبادی می‌گوید: در اولین روز پذیرش برجام؛ به نظر شما آیا عاقلانه است که انتظار گشایش در مشکلات داشته باشیم؟!

                                                             

علی رستمی گفت: بخش مهمی از آثار تحریم‌ها محصول سؤ مدیریت مدیران دولت قبل است که آثار سؤ آن در بعد فرهنگی دیرتر از سایر ابعاد نظیر بعد اقتصادی جبران می‌شود. آثار سؤ ناشی از تحریم علاوه بر افزایش قیمت کاغذ و خدمات چاپ باعث تعطیلی بسیاری از پروژه‌های تحقیقی و فرهنگی و خارج شدن کتاب از سبد مصرفی خانوار شد.

 

وی ادامه می‌دهد: انتظار بی‌جایی است اگر ما بتوانیم فضای کتاب و قلم را به ۱۲سال قبل بازگردانیم ولی به قول معروف جلوگیری از ادامه‌ی ضرر، برای جامعه‌ی اسلامی به نفع همه است.

 

رستمی در ادامه سخنان خود انتظار از دولت روحانی را این گونه بیان می‌کند: انتظار از این دولت آن است که موازات حمایت از سفره‌ی خالی مردم و رفع نگرانی اقتصادی کشور، از فرهنگ عمومی و ادبیات غافل نشده و نسبت به جبران و رفع عقب‌ماندگی امور پژوهش اقدام عاجل نمایند.

 

وی با بیان اینکه جامعه نویسندگان و پژوهشگران کشور، بدنه‌ی دولت را قوی دانسته و با نگاهی امیدوارانه آینده را رصد می‌کنند، افزود: مقاومت بی‌بدیل دولت را در برابر اقدامات و هتاکی افراط گرایان می‌ستاید.

 

و اما یک تولید کننده محصولات صنعتی با گلایه از دولت تدبیر و امید، این چنین می‌گوید: چند روز پیش که دولت یارانه بخش صنعت به مبلغ ۲۰۰ میلیارد بود را به بخش صنعت داد که متاسفانه وزیر صنعت این مبلغ را دو دستی تقدیم سایپا و ایرانخودرو کرد.

                                                                       

نقیب با بیان اینکه اقتصاد ایران همانند مریضی است که در حال شیمی درمانی است، افزود: دولت روحانی باید به تمام بنگاهای کوچک و متوسط سرمایه در گردش بدهد و آن‌ها را حمایت کند تا حداقل در هر کارگاهی چند نفر مشغول به کار شوند و این مسئله شاید 50 درصد از مشکلات جامعه حل شود.

 

یک شهروند اسدآبادی که دستان نیازمند برخی از نیازمندان را با ایجاد مؤسسه خیریه ای گرفته می‌گوید: بنده انتظاردارم که با حفظ اقتدار ملی و منافع کشورمان اقدامات لازم بویژه در بخش برداشت تحریم ها انجام پذیرد.

 

حسنی ادامه می‌دهد: از دولت تدبیر و امید توقع می‌رود همان طور که در دوسال گذشته شعار داده به حل مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری بعد از اجرای برجام بپردازد.

 

وی با بیان اینکه حل مشکلات جوانان به عنوان کاری خداپسندانه باید در اولویت برنامه دولت قرار گیرد، افزود: حقیقتا" مردم تحت فشار اقتصادی هستند و امیدوار به اینکه شاید چرخه اقتصادشان به قول رئیس دولت با چرخیدن سانتریفیوژ هم بچرخد.

 

حسنی گفت: انتظار دیگر از دولت تدبیر و امید این است که دولت نگاه ویژه ای به قشر کشاورز و روستاییان زحمت کش داشته باشد تا شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.

 

در ادامه فردی از جامعه فرهنگیان، با درخواست از د.لت تبیر و امید برای برگرداندن شأن و منزلت معلم به جامعه معلمان، گفت: معلم در جامعه همان نقش الگویی واصلی خود را داشته باشد ودر زمینه معیشت معلمان اقدام جدی وموثری انجام شود.

                                                                         

همایی با تأکید بر توجه جدی به مدارس، افزود: انتظار می‌رود که مدارس قدیمی و در حال تخریب نوسازی شود و هوشمندسازی مدارس روند سریعتری پیدا کند.

وی تأکید کرد: باید دولت نسبت به اصلاح بخاری های پر خطر وسیستم گرمایشی مدارس که همیشه همراه با حوادث ناگواری همراه بوده، اقدام کند.

 

 این مدیر و معلم اسدآبادی با بیان اینکه اگر خواستار ایرانی آباد و پیشرفته در اینده نزدیک هستیم، بهترین راه آن سرمایه گذاری در سیستم تعلیم و تربیت کشور است،  افزود: دولتها اگر در آموزش و پروروش خوب هزینه نکنند، هزینه های دیگری را در اینده متحمل خواهند شد.

 

همایی افزود: امید است ایران پسا تحریم اباد و پررونق باشد و از مواهب ان جامعه تعلیم و تربیت کشور هم نفع ببرد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal