آخرین اخبار

3. آذر 1394 - 11:54   |   کد مطلب: 29443
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه گزارش برجام در مجلس قرائت شده است، اظهار داشت: کار این کمیسیون تمام شده و به تاریخ پیوسته است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بهروز نعمتی در نشست علنی امروز (دوشنبه 2 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، هفته بسیج را به دلاورمردان بسیجی سراسر عالم به‌خصوص مقام معظم رهبری و خانواده شهدا تبریک گفت و ادامه داد: خوشبختانه موضوع برجام با همه حواشی ریز و درشت و برخی بداخلاقی‌ها و هتک‌حرمت‌ها و همچنین تجمعات غیرقانونی مقابل مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع از گردنه سختی عبور کرده‌ایم، با این حال عده‌ای به دنبال این بودند که ثابت کنند مجلس محل تضارب آزاد افکار نیست و با اتخاذ رفتارهای دیکتاتورمآبانه و هتاکانه در پی اثبات این بودند که حسینیان زمان هستند.

وی گفت: این افراد در مقابل تلاش داشتند کسانی که با اندیشه آنها مخالف بودند و این اندیشه را برنمی‌تابیدند، یزیدی معرفی کنند؛ اما سوال این است که کجای این تفکر با رفتار و گفتار چراغ روشن انقلاب و سفینه نجات نظام و خلف شایسته برحق ایشان یعنی مقام معظم رهبری همراهی و همخوانی دارد؟

نعمتی تصریح کرد: این افراد از چه آسمانی الهام می‌گرفتند که خود را چکیده گفتمان دقیق اصولگرایی می‌دانستند؟ آیا دروغ، هتاکی، اتهام‌زنی و افراطی‌گری جزو رفتار انقلابی است؟ آنها غافلند از اینکه مجلس بیدار و عصاره فضائل ملت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به هیات رئیسه مجلس تذکر داد و گفت: کار کمیسیون برجام با ارائه گزارشی به صحن علنی به اتمام رسیده و در واقع این کمیسیون به تاریخ پیوسته است؛ باید مشخص شود جلسات بعدی آنها با چه مجوزی تشکیل می‌شود.

این نماینده همچنین به دولت تذکر داد تا با تمام وجود، نگرانی‌های رهبری، مردم و نمایندگان مجلس در اجرای برجام را رفع کند.

نعمتی تاکید کرد: با اجرای دقیق قانون، دولت باید به دنبال این باشد که بهانه‌ای به دست بهانه‌گیران ندهد و از این فرصت استفاده کرده و با تمام توان اقتصاد مقاومتی را دنبال کند. دولت باید از ظرفیت‌های فراوان و گوناگون کشور مانند نیروی انسانی تحصیل‌کرده، انرژی‌های فراوان خدادادی، گستره بی‌نظیر کشور، بازار مصرف داخلی 70 میلیونی و 350 میلیون نفری کشورهای همسایه بهره گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کارها را با عقلانیت و به دور از احساس پیش برد، اظهار کرد: نباید از کینه دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی غافل شد؛ آمریکا بداند هنوز دشمن شماره یک ما است و هنوز زخم‌های عمیق ما از رفتار استکباری و ستیزه‌جویانه آن التیام نیافته است. همچنین استعمار پیر انگلیس را طراح و صحنه‌گردان درشت‌گویان می‌دانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سران سلطه از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه تذکر داد و گفت: عملکرد شما درخصوص تروریسم دامن خود شما را گرفت. ملت‌های آزاده دنیا دیدند که گروه‌های تروریستی که این 3 کشور به وجود آوردند، بالاخره دامن آنها را گرفتند؛ بنابراین باید تفسیرشان را از تروریست خوب و بد تغییر دهند و بدانند،‌ تروریست خوب و بد نداریم، بلکه تروریست شر است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی گفت: ضمن تشکر از کاهش تورم باید تاکید کنم که رکود مانند موریانه به ارکان تولید راه یافته است. از رئیس جمهور می‌خواهم فکری برای رکود و عدم نقدینگی بخش‌های مختلف تولید از جمله مسکن، صنعت و معدن داشته باشد و نسبت به جلوگیری از بحران در مسیر تولید اقدامی انجام دهد.

وی همچنین خطاب به نوبخت گفت: برخلاف دولت گذشته این دولت در زمان مقرر لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کند، اما متاسفانه شاهد تاخیر در ارائه لایحه برنامه توسعه هستیم، تاخیرهای 6 ماهه موجب نگرانی جدی در کشور شده؛ همچنانکه تاخیر در تخصیص بودجه سم مهلکی برای مناطق سردسیر است.

نعمتی با اشاره به جلسات غیرعلنی با نوبخت و وزیر آموزش و پرورش درخصوص رفع مشکلات معیشت فرهنگیان عنوان کرد: با وجود برگزاری کمیته مشترک بین دولت و فرهنگیان،‌ مشکلی از قشر فرهنگی کشور رفع نشده است، سوال این است که چرا نوبت فرهنگیان که می‌رسد تصمیمات نافرجام و بی‌نتیجه می‌ماند؟

وی همچنین خطاب به فانی گفت: لازم است رفع مشکلات آموزشی به‌خصوص معلمان پیش دبستانی را در دستور کار قرار دهید.

نماینده مردم اسدآباد از آخوندی وزیر راه و شهرسازی خواست تا بودجه لازم برای عملیات اجرای کنارگذر اسدآباد را تامین کند، چرا که پیمانکار این پروژه 7 میلیارد تومان صورت وضعیت ارائه کرده اما مبلغی از وزارتخانه دریافت نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تذکری به حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکصد هزار تن چغندر اسدآباد در گل و لای مانده و دریغ از رسیدگی از سوی وزارتخانه؛ همچنین یکصد هزار تن سیب‌زمینی نیز روی دست کشاورزان مانده است، چرا نباید وزارت جهاد کشاورزی فکری به حال خرید و صادرات این محصولات کند؟/

پایان پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal