آخرین اخبار

6. اسفند 1394 - 17:02   |   کد مطلب: 30367
یک تحلیل گر مسائل سیاسی در استان همدان گفت: اصلاح طلبان افراطی می خواهند تفکر غربی را تحت لوای اسلام به جامعه عرضه کنند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از نافع، علی اصغر آخوندی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: 3 جریان وابسته به اصلاح طلبان افراطی که تفکر روشنفکری دینی ، ملی مذهبی و اصلاحات آمریکایی هستند، مبانی فکری خاص خود را دارند.

وی اظهار داشت: انگیزه این 3 جریان این است که می گویند اسلام قابل پیاده شدن در جامعه نیست و باید با تفکرات غربی جامعه را ساخت، اما چون جامعه ، تفکرات غربی را نمی پذیرد لذا باید آن را تحت لوای اسلام عرضه کرد.

آخوندی افزود: از این رو به تفکرات و اعتقادات غربی رنگ و بوی اسلام می دهند و مبانی غربی را پیاده و فقط کلمه اسلامی را به این مبانی اضافه می کنند.

این تحلیل گر سیاسی در ادامه به بیان مبانی فکری این 3 جریان تندرو پرداخت و گفت: شعار آزادی خواهی در زمینه های فردی و اجتماعی و اقتصادی سر می دهند و این امر را مقدم بر دین می شمارند.

آخوندی با بیان این که این جریان ، تفسیر حسی و تجربی از مفاهیم دین دارد افزود: این جریان ، عقل محوری را مقدم بر وحی محوری می داند و در مسائل مذهبی تمایل به تسامح و تساهل دارد.این به این معناست که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعتقادی ندارند.

وی همچنین گفت: در مبارزه به شیوه مسالمت آمیز معتقد بوده و در امور اقتصادی طرفدار خصوصی سازی هستند.

آخوندی افزود: این طیف اعتقادی به حکومت اسلامی ندارند و دین را با دموکراسی غربی سازگار نمی دانند و در بحث دین و دنیا و سیاست ، قائل به مشی سکولاری به معنای جدایی دین از حوزه سیاست هستند.

این تحلیل گر سیاسی اظهار داشت: جریان اصلاح طلبان افراطی در بحث ولایت فقیه نظرات مختلفی دارند و برخی حتی مرجعیت دینی را قبول ندارند.

آخوندی افزود: برخی ولایت فقیه را قبول ندارند و برخی دیگر صرفا در حد قانون اساسی و برخی صرفا حالت تشریفاتی برای رهبر قائل هستند.

 وی گفت: این گروه مشروعیت حکومت را منوط به رای مردم می دانند د رحالی که اصولگرایان معتقدند  مشروعیت حکومت با خداست و مقبولیت آن از سوی مردم است.

آخوندی، همچنین گفت: آمریکا و کشورهای غربی را الگوی تمدن و پیشرفت می دانند و معتقدند برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید راه همان ها را طی کرد.

وی به بیان طیف دیگری از اصلاح طلبان پرداخت که در حد میانه و یا ارزشی هستند که از جمله آنها می توان به حزب مردم سالاری و مجمع روحانیون مبارز اشاره کرد.

آخوندی به برخی جریانات اصلاح طلب در زمان ریاست جمهوری خاتمی اشاره کرد و گفت: جریان حلقه کیان که از دهه 70 در دفتر ماهنامه کیان فعالیت خود را اغاز کرد حدود 107 عضو داشت که در راس آنها عبدالکریم سروش ، اکبر گنجی، علوی تبار و آقاجری قرار داشتند و خاتمی ، سروش را به کنفرانس های اسلامی می فرستاد تا سخنرانی کند.

وی افزود: از جمله محورهای فعالیت حلقه کیان این بود که آنها بر جدایی نسل جوان از مظاهر دینی ، روحانیت ستیزی، تساهل و تسامحو ترویج حق ارتداد و زیر سوال بردن عصمت انبیا ، توسل و شفاعت، سعی و اهتمام جدی داشتند.

آخوندی در پایان گفت: اکنون کشور ما به دو قطب اصولگرایی و اصلاح طلبی تبدیل شده و این 2 طیف در انتخابات اخیر صف بندی کرده اند که امیدواریم دلسوزان نظام و انقلاب وارد عرصه شوند و مردم نیز با انتخاب عاقلانه و منطقی و شایسته خود، آینده خوبی را برای مملکت رقم بزنند.

پایان پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal