آخرین اخبار

25. مهر 1397 - 14:34   |   کد مطلب: 31454
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سند الگوی اسلامی-ایرنی پیشرفت، بدیلی برای الگوهایی در مقابل الگوهای بیگانه، توسعه لیبرال و کمونیست است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن رحیمی‌روشن در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، با بیان اینکه 7 سال است که متخصصانی از حوزه و دانشگاه در یک مرکز اختصاصی به بررسی سند الگوی اسلامی-ایرنی پیشرفت میپردازند، اظهار کرد:  چندین هزار نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در موضوعات مختلف با دادن مقالات علمی پژوهشی در تدوین این سند نقش داشتند.

وی در ادامه گفت: سند الگوی اسلامی-ایرنی پیشرفت، بدیلی برای الگوهایی در مقابل الگوهای بیگانه، توسعه لیبرال و کمونیست است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: نظر رهبر معظم انقلاب این بود که برای کشوری همچون نظام جمهوری اسلامی ایران با این انقلاب و ایدئولوژی خاص و با هویتی که در منطقه جهان دارد، الگوی منحصر به فردی لازم است.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه منجر به تشکیل مرکزی برای تدوین سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با مشارکت هزاران نفر از محققان و متخصصان حوزه و دانشگاه شد.

رحیمی‌روشن تصریح کرد: امروز قوای سه گانه نظام، مجمع تشصیص مصلحت نظام و یا متخصصان حوزه و دانشگاه اگر نسبت به این سند نظرات و پیشنهاداتی دارند، به آن الحاق کنند تا در نهایت مصوب و برای اجرا ابلاغ شود و در فرآیند قانونی از اوایل قرن شمسی توسعه ایران بر اساس آن سند انجام بگیرد.

وی ادامه داد: این سند، سندی چند ده صفحه‌ای با موضوعات مختلف است که سرفصل‌های مختلف باید توسط متخصصان مطالعه دقیق شود و اگر پیشنهادی بر آن هست به درستی اصلاح کنند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ممکن است در ادامه مسیر برخی از مسائل این سند نیاز به بازنگری داشته باشد که باید در حین اجرا اصلاح شود.

وی در پایان یادآور شد: این سند مراحل آخر تدوین را می‌گذراند که هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal