آخرین اخبار

24. آبان 1397 - 13:19   |   کد مطلب: 31562
امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه پروژه کتابخانه اسدآباد پس از گذشت ۸ سال فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه از ۳ سال پیش در مرحله فنداسیون باقی مانده و در حال تخریب‌است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری تسنیم از اسدآباد حجت‌الاسلام سید موسی حسینی مجد ظهر امروز در دیدار کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ، ضمن انتقاد و گلایمندی عمیق خود از روند کند پیشرفت فیزیکی کتابخانه استاندارد اسدآباد، اظهار داشت: کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان تنها کتابخانه استاندارد استان همدان طی 8 سال گذشته تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پروژه از 3 سال پیش در مرحله فنداسیون باقی مانده است.

وی با اشاره به وجود 5 دانشگاه و دو حوزه علمیه خواهران و برادران و وجود بیش از 5 هزار دانشجو و 17تا 18 هزار دانش آموز در این شهرستان افزود: در حال حاضر با توجه به تعطیلی و متوقف شدن پروژه از سه سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار، عملا پیشرفت فیزیکی 10 درصدی موجود نیز با توجه به شرایط جوی و عوامل مختلف در حال تخریب و استهلاک  است.

حسینی مجد با تاکید بر ضرورت تسریع ساخت و ساز این پروژه با  توجه به دارا بودن این تعداد جمعیت دانشجو و دانش آموز خاطر نشان کرد: وجود یک کتابخانه عمومی به تنهایی قادر به خدمات دهی و پاسخگویی به جمعیت شهرستان نبوده  و نیاز به بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه عمرانی مهم کتابخوانی در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه  پروژه  کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان یک دغدغه خاطر شده گفت: عمیقا از مهجور ماندن این پروژه گلایمندم و می‌سوزم و باید برای به نتیجه رسیدن این طرح دست به دست هم داده و پیگیری کرد.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان  اسدآباد هم سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان را به ازاء هر 100 نفر یک متر و 316 سانتی متر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد با دارا بودن 6 باب کتابخانه شهری و روستایی دارای 3500 نفر عضو فعال کتابخانه‌ای است.

مهدی مرادیان تمجید با اشاره به طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی شهر اسدآباد، تصریح کرد: طرح توسعه این کتابخانه دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در این طرح توسعه اقدام به ساخت 2 سالن مطالعه خواهران و برادران جدید کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: کتابخانه عمومی  شهید رجایی اسدآباد بعد از کتابخانه مرکزی همدان یکی از شلوغ ترین، پرامانت‌ترین با بیشترین عضو فعال کتابخانه‌ای‌است.

مرادیان تمجید در رابطه با کتابخانه استاندارد اسدآباد نیز گفت:پیگیریم تا مجری پروژه را از راه و شهرسازی گرفته و طرح ساخت و احداث کتابخانه استاندارد شهرستان را اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal