به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ سعید اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بیشترین سوانح این جاده 10 کیلومتری را سوانح رخ به رخ تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: چهارخطه کردن این جاده فرعی از ابتدا کار اشتباهی بود و باید به جای این کار برای ایمن سازی این مسیر هزینه می شد.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: تعریض این جاده منجر به افزایش سرعت خودروها و به دنبال آن سوانح فوتی شد.
سرهنگ اسماعیلی گفت: میزان سرعت پیش بینی شده برای این محور فرعی 60 کیلومتر در ساعت است اما هم اینک به 120 کیلومتر نیز می رسد.
وی افزود: بخشی از چهارخطه اسدآباد - آجین مستقیم و مسیر صاف بوده و راننده را ترغیب به تردد با سرعت غیرمجاز می کند
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: هم اینک این جاده از نظر معبر و عرض جاده مشکلی ندارد اما به علت نبود فرهنگ رانندگی و تردد با سرعت غیرمجاز به همراه نبود جدا کننده شاهد سوانح فوتی در این مسیر هستیم.
سرهنگ اسماعیلی یادآوری کرد: روز گذشته بر اثر برخورد یک دستکاه سواری وانت با پراید در سه راهی آجین واقع در جاده اسدآباد - آجین یک تن جان باخت.
وی افزود: طبق نظر کارشناس پلیس راه علت بروز این سانحه فوتی انحراف به چپ وانت بوده است در صورتی که اگر جدا کننده در این مسیر وجود داشت به جای تصادف رخ به رخ سانحه خسارتی اتفاق می افتاد.
جانشین رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: چند جاده روستایی به مسیر فرعی اسدآباد - آجین منتهی می شود که در هر مسیر نیز پنج روستا وجود دارد.
سرهنگ اسماعیلی گفت: شهر آجین در مسیر اسدآباد به سمت کنگاور از توابع استان کرمانشاه قرار دارد و این مسیر فرعی بسیار پرتردد و حادثه خیز است.
وی ادامه داد: بیشترین سوانح این جاده رخ به رخ بوده و عامل بیشتر این تصادف ها افراد بومی هستند.
انتهای پیام /
دیدگاه شما