آخرین اخبار

28. آذر 1397 - 12:40   |   کد مطلب: 31748
پیگیری سوژه مردم: كمربندی جاده اسدآباد ناتمام مانده است
کنارگذر اسدآباد نیاز به 2 روگذر دارد/ پیگیر اعتبار هستيم
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: تکمیل کنارگذر اسدآباد نیاز به احداث دو پل رو گذر و زیرگذر برای عبور اهالی روستاهای اطراف دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، کریم حمیدوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سالیان متمادی راه عبور سه استان غربی کشور واقع در مسیر آزادراه کربلا از وسط شهر اسدآباد بوده است اظهار کرد: اسدآباد دارای یک خیابان به نام «22 بهمن» با وضعیت مناسبی است که در مسیر آزادراه کربلا واقع است و شهرداری هزینه بسیاری برای نگهداری آن صرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به سایر خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی توجه جدی نشده است افزود: به واقع می‌توان ادعا کرد که امروز شرایط شهری اسدآباد باید بهسازی و تقویت شود.

 فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه خودروهای عبوری از وسط اسدآباد به جز آلودگی صوتی و ترافیکی که ایجاد می‌کنند، آلودگی هوا نیز به دنبال دارند، تصریح کرد: وقتی خودروهای سنگین از گردنه پایین می‌آیند مجبور به ترمز زیاد هستند و به همین دلیل بوی لنت به صورت وسیع پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریف طرح کنارگذر بسیار به جا و شایسته بوده است، ادامه داد: این کنارگذر از سمت شمال غربی عبور می‌کند و در نهایت به جاده اصلی ختم می‌شود.

حمیدوند با اشاره به اینکه این مسیر حدود 15 کیلومتر است و هر چهار باند آن آسفالت شده و برخی از پل‌های آن نیز احداث شده است، خاطرنشان کرد: نیاز به زیرگذر برای روستاها و 2 پل روگذر برای تکمیل و وارد شدن این کنارگذر به مدار داریم.

وی با بیان اینکه نماینده مردم اسدآباد با جدیت تکمیل این پروژه را دنبال می‌کند گفت: برای اجرای این پروژه 32 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار اسدآباد اظهار کرد: ابتدا برای حل مشکل روگذر  پیشنهاد دادند که با دوربرگردان مشکل را برطرف کنیم اما مورد قبول فرمانداری واقع نشد چراکه این پروژه ملی است و تنها به شهر اسدآباد تعلق ندارد.

وی افزود: اگر این پروژه ناقص اجرا شود، در ادامه اعتبارات اسدآباد به اندازه‌ای نیست که بتوانیم از عهده تکمیل آن برآییم بنابراین اگر دیرتر اجرا شود بهتر از ناقص اجرا شدن آن است.

حمیدوند با بیان اینکه پیشنهاد شد تا 20 روز قبل از اربعین تعریض انجام شود، ورود و خروج به شهر آسدآباد از یک لاین انجام  تا لاین دیگر احداث شود تصریح کرد: کمیسیون ترافیک استان هیأتی متشکل از پلیس راهوار، اداره راه و شهرسازی و سایر اعضا به محل پروژه اعزام کرد و در نتیجه اعلام شد این پروژه تا اربعین به اتمام نمی‌رسد و شهر را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعریض صورت گرفته اما اقدامات تکمیلی آن انجام نشده است ادامه داد: از سمت جنت‌آباد به جاده اصلی در مسیر رفت به اسدآباد نیز باید روگذر احداث شود.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه البته به دلیل وجود تریلرهای متعدد که در شهرستان وجود دارد ممکن است با ایجاد راه‌کارهای موقتی مشکلات بسیاری از جمله تصادف رخ دهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکار مبلغی را طلب دارد اما به دنبال اختصاص 12 میلیارد تومان با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم در خانه ملت از محل پروژه‌های ملی در حوزه راه و شهرسازی به این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که برای رفع موانع اجرای این پروژه لازم بوده انجام دادیم گفت: با جدیت اجرای و تکمیل کنارگذر شهرستان اسدآباد را دنبال می‌کنیم.

موضوع «کنارگذر اسدآباد» یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «کمربندی جاده اسدآباد ناتمام مانده» است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal