آخرین اخبار

9. اسفند 1397 - 9:22   |   کد مطلب: 32138
رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد با اشاره به بازگشایی آب انبار صفوی در ایام نوروز، گفت: امسال در این اثر تاریخی برپایی نمایشگاه صنایع دستی هم خواهیم داشت.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری‌شایگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به قرار گرفتن در آستانه نوروز 98، اظهار کرد: میراث فرهنگی برای ایام نوروز سال آینده برنامه‌های متنوع و مناسبی را پیش‌بینی کرده است.

 

وی افزود: در روز چهارشنبه پایان سال. مراسم آئین چهارشنبه سوری را در اسدآباد برگزار خواهیم کرد و مردم با آئین سنتی این مراسم آشنا خواهیم کرد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد از اجرای مسابقه هفت سین برتر و شیرینی‌های محلی، جشنواره پخت نان و کُلره (کلوچه محلی) در روستای چشمه قنداب در شهرستان خبر داد و گفت: روستای چشمه قنداب از روستاهایی است که در پخت کلوچه معروف است.

 

وی با اشاره به اینکه مسافران نوروزی زیادی از مسیر گردنه اسدآباد عبور می‌کنند، ادامه داد: در همین راستا مراسم استقبال از آنان را در روز اول سال 98 داریم.

 

اکبری‌شایگان با اشاره به بازگشایی آب انبار صفوی در ایام نوروز، گفت: امسال در این اثر تاریخی برپایی نمایشگاه صنایع دستی هم خواهیم داشت.

 

وی همچنین از اجرای برنامه‌های نوروزگاهی در دو منطقه روستای هدف گردشگری ملحمدره و تالاب پیرسلمان خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد برپایی جشنواره غذاهای محلی در ملحمدره، اجرای موسیقی محلی در پارک آزادگان شهر، اجرای مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و آئین‌های نوروزی را از دیگر برنامه‌های ایام نوروز سال 98 عنوان و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بازدیدهای نظارتی از واحدهای تحت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله خانه‌های بوم‌گردی، مراکز اقامتی و مهمانپذیر، رستوران‌های بین راهی به صورت مستمر انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ن/10

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal