آخرین اخبار

28. فروردين 1398 - 12:20   |   کد مطلب: 32355
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از خسارتی افزون بر 140 میلیارد تومان به حوزه کشاورزی این شهرستان بر اثر بارش های شدید برف و باران و سیل و آبگرفتگی های اخیر خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ در گفت و گو با ایسنا ،منطقه همدان اظهار کرد:در بارش های شدید اخیر بیش از 8 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شد و این بارش های سیل آسا بر کشت ها گندم ،جو ،کلزا و یونجه تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به تلف شدن 350 دام سبک و سنگین تصریح کرد:تخریب 130کیلومتر راه بین مزارع ،20 واحد زنبورستان ،5 واحد استخر پرورش ماهی با 90 هزار قطعه ماهی ،تخریب 42 مورد پل ارتباطی در راه بین مزارع ،82 مورد استخر ذخیره آب و 17 واحد مرغداری و تلفات طیور از دیگر خسارت های وارده به حوزه کشاورزی این شهرستان در بارش های شدید اخیر بوده است.

بیرنگ با بیان اینکه 410 هکتار از باغات شهرستان نیز دچار خسارت شده اند گفت :بیشترین این باغات مربوط به باغ هلو و شلیل و بادام بوده و بیشترین اراضی خسارت دیده در دهستان های جلگه سید جمال، پیرسلمان ،دربند رود واقع شده اند.

وی همچنین از تخریب 800 واحد اماکن دامی و انبار علوفه ای خبر داد و خاطر نشان کرد:به بخشی از تاسیسات آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی ،قنوات و چاه های کشاورزی و کانال های بتونی و خاکی در رابطه با انتقال آب نیز در این شرایط آسیب وارد شده است.

بیرنگ با بیان اینکه خسارت های اولیه 120 میلیارد برآورد شده بود تصریح کرد: با همکاری همکاران جهاد کشاورزی در بخش های مربوطه در مراکز جهاد پیگیر گزارش خسارت ها بودیم که بر اساس آخرین آمار در حال حاضر 141میلیارد تومان به حوزه کشاورزی شهرستان خسارت وارد شده که احتمال دارد هنوز در این رابطه موارد موردی نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام
/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal