آخرین اخبار

24. فروردين 1399 - 12:43   |   کد مطلب: 35395
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد خبرداد
خسارت 36 میلیارد تومانی بارش و تگرگ به بخش زارعت اسدآباد
سقراط بیرنگ از خسارت زیاد بارش باران و تگرگ در روزهای 21 الی 23 فروردین به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: تنها در بخش زارعت، 36 میلیارد تومان خسارت به اراضی کشاورزی وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به بارش‌های باران و تگرگ اخیر از 21 تا 23 فروردین امسال،  اظهار کرد: براساس بازدید و برآوردهای کارشناسان، در بخش زارعت 11 هزار و 345 هکتار از اراضی کشاورزی دچار خسارت شدند که این اراضی شامل کشت گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، چغندرقند، شبدر  و یونجه، کلزا، نخود، عدس است.

 

وی تصریح کرد: در بخش اراضی کشاورزی بین  20 تا65 درصد خسارت معادل 36 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

29 میلیارد تومان در بخش باغات خسارت وارد شد

بیرنگ با بیان اینکه براثر بارش باران و تگرگ، حدود هزار و 347 هکتار از باغات شامل هلو، شلیل، گردو، بادام و آلو بین 25 تا 70 درصد تحت تأثیر قرار داده است.، افزود: این میزان خسارت به ارزش 29 میلیارد تومان است.

 

وی از خسارت به 16 واحد دامی در شهرستان اسدآباد بر اثر بارش باران خبر اد و گفت: در این حوزه نیز خسارت تخریبی بین 30 تا 100 درصد بوده است.

 

11 رأس دام براثر بارش باران تلف شدند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه براثر بارش باران 11 رأس دام نیز در این واحدها تلف شدند، افزود: در این بخش نیز 35 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

 

وی گفت: خسارت های برآورد شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی تهیه و گزارش آن به مدیریت بحران فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شده است.

 

رغبت در کشاورزان و باغداران برای بیمه کردن محصولات نیست

بیرنگ با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد کمترین اراضی کشاورزی، دامی و باغی تحت پوشش بیمه هستند، گفت: این امر همت و رغبت کشاورزان و باغداران و دامداران را می طلبد که استقبال کمی از این امر می کنند و در این مواقع بحرانی ضرر و زیان آن را خود می بینند.

 

وی از پراخت غرامت به کشاورزان و باغداران در خصوص خسارت ناشی از سیل فروردین سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه از 2 هزار و 200 پرونده در بخش کشاورزی تشکیل شد که حدود 21 میلیارد تومان غرامت به صورت کمک بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal