آخرین اخبار

16. فروردين 1400 - 12:05   |   کد مطلب: 38624
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از خسارت ۳۱۰ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریالی اراضی زراعی و باغی این شهرستان بر اثر سرمازدگی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: سرمازدگی هشتم و نهم فرودین ماه به ۲۸۶۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد که این امر بر اثر برآوردها موجب اُفت ۵۳۳۴ تن محصول در بخش زراعی و باغی امسال خواهد بود.

 

وی افزود: از ۳۱۰ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال خسارت وارده به بخش زراعی و باغی شهرستان ناشی از سرمازدگی هشتم و نهم فرودین افزون بر ۲۶۷ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال شامل ۷۳۵ هکتار با ۴۴۶۷ تن اُفت محصول به بخش باغات اختصاص داشته که محصولات باغی، باغات بادام و زردآلو بیشترین خسارت سرمازدگی را دیده اند.

 

 

مرادی میزان خسارت وارده به سطح باغات زردآلو را ۲۷ هکتار شامل ۵۵ درصد با ۲۳۷ تن اُفت محصول و باغات بادام را ۱۷۵ هکتار شامل ۵۰ درصد با بیش از ۹۲ تن اُفت محصول برشمرد و خاطرنشان کرد: گردو، گلابی، هلو و شلیل از دیگر باغات شهرستان بوده که در سرمازدگی های اخیر دچار خسارت شده اند.

 

وی با اشاره به خسارت ۱۱۰ هکتار از باغات گردو سطح شهرستان بر اثر سرمازدگی گفت: در این سرمازدگی به ۱۵ درصد باغات گردو با برآورد ۲۵ تن اُفت محصول به ارزش هشت میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال، به ۳۰ درصد باغات هلو و شلیل به میزان ۴۱۰ هکتار با برآورد ۴۱۰۰ تن اُفت محصول به ارزش ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و به ۲۰ درصد باغات گلابی به میزان سه هکتار با ۱۲ تن اُفت محصول به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

 

 

مرادی در ادامه میزان خسارت وارده به بخش زراعت شهرستان را ۴۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در حدود ۲۱۳۰ هکتار با اُفت محصول ۸۶۶.۷۷۵ تن برشمرد و اظهار کرد: نخود دیم ۵۰۰ هکتار حدود ۲۵ درصد، جو آبی ۳۱۰ هکتار حدود ۲۰ درصد، گندم آبی ۲۷۰ هکتار ۱۵ درصد، گندم دیم ۴۵۰ هکتار ۱۵ درصد و جو دیم ۶۰۰ هکتار ۲۰ درصد از جمله سطوح خسارت دیده ناشی از سرمازدگی اخیر در بخش زراعت شهرستان بوده است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به در پیش بودن اُفت دما در ۲۷ و ۲۸ فرودین ماه نیز تصریح کرد: شرایط هشدارهای هواشناسی از طریق پیامک و کانال های فضای مجازی به کشاورزان اطلاع داده می شود که در این راستا لازم است کشاورزان به این شرایط و هشدارها توجه کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal