آخرین اخبار

13. اسفند 1398 - 15:10   |   کد مطلب: 35067
فرماندار شهرستان اسدآباد از خسارت یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومانی بارش های سیل آسای هفته گذشته به حوزه کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی اظهار کرد: در بارش های سیل آسا ششم و هفتم اسفند در بازدیدها و ارزیابی های میدانی انجام شده از اراضی دیم، آبی، باغات دچار آبگرفتگی شده و اماکن دامی و دام سبک خسارت دیده این شهرستان میزان خسارت ها افزون بر یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان برآورد شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان خسارت ها نسبت به بارش های فرودین ماه امسال چندان سنگین نبوده است، افزود: در بارش های هفته گذشته ۳۵۰ هکتار از اراضی آبی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزون بر ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۵۰۰ تن محصول اراضی آبی گندم و جو، یونجه و برخی از اراضی سیر خسارت دیده اند.

 

درویشی میزان اراضی دیم گندم و جو خسارت دیده این شهرستان را نیز در اثر بارندگی های شدید اخیر ۱۱۰ هکتار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با پیش بینی  ۸۰ تن محصول و برآورد ۲۲۰ میلیون تومان خسارت اعلام کرد و گفت: حدود ۲۵ هکتار از باغات هلو، شلیل، گردو و آلو شهرستان نیز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان دچار خسارت شده اند.

 

وی تعداد اماکن دامی تخریب شده در این بارش ها را ۵۲ واحد دامداری سنتی برشمرد و یادآور شد: این تعداد دامداری سنتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد به علت فرسوده بودن اماکن در مجموع افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان خسارت دیده اند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد همچنین از تلف شدن ۳۹ رأس دام سبک در این شهرستان طی بارش های هفته گذشته با خسارتی افزون بر ۷۸ میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت خسارت ها   منوط به تأیید هیئت وزیران خواهد بود./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal