آخرین اخبار

11. تير 1398 - 14:25   |   کد مطلب: 32821
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد با اشاره به کاهش مرگ و میر در اسدآباد، گفت: بیشترین فوتی ها در شهرستان اسدآباد براثر سکته قلبی و مغزی، تصادفات و سرطان است که می تواند ناشی از فشارهای عصبی و اقتصادی باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، نادر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با ارائه گزارش سه ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در طی این مدت 341 نفر در اسدآباد متولد شدند که از این تعداد ۱۷۷ نفر جمعیت شهری و ۱۶۴ نفر جمعیت روستایی مربوط است.

 

وی گفت: میزان متولدین در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال منفی ۳۷ درصد بود که دو درصد کاهش داشته است.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در مهلت قانونی ثبت تولد که یک تا ۱۵ روزه است، ۹۹/۶ درصد بوده است. افزود: میزان تولد درسال گذشته هزار و ۵۲۴ نفر بوده که ۸۰۲ مورد مربوط به حوزه شهری و مابقی مربوط به روستایی است.

 

وی تصریح کرد: تعداد هزار و ۵۲۴ مورد ولادت در مهلت قانونی ثبت شده که تفاضل آن ۲۰۷ بوده است.

 

ابراهیمی گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۲۴ مورد فوتی در اسداباد داشتیم که در مقایسه با سه ماهه ابتدای سال گذشته میزان ۲ درصد کاهش داشته و جمعیت شهری و روستایی برابر است.

 

وی تصریح کرد:  در ۱۲ماهه سال ۹۷ تعداد ۵۴۲ نفر در شهرستان اسداباد فوت شدند که نسبت به سال ماقبل آن که ۵۷۲ نفر بود، ۴ درصد کاهش داشتیم.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد از کاهش ۴ درصدی فوتی ها در اسدآباد خبر داد و کفت: از ۵۴۲ مورد فوتی ۲۸۲ مورد مربوط به جمعیت شهری و ۲۶۰ مربوط به جمعیت روستایی بوده است.

 

وی عامل فوت در شهرستان اسدآباد را ناشی از عوامل غیر طبیعی دانست و گفت: بیشترین فوتی ها در شهرستان براثر سکته قبلی بوده است  که زیر ۵۰ سال سن را شامل می شود.

 

ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی، فشارهای عصبی و استرس بر سکته های قلبی تأثیر داشته است، افزود: براساس رده بندی ما فوت در شهرستان اسدآباد به ترتیب ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی، تصادف و سرطانی هاست.

عصر همدان

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal