آخرین اخبار

14. تير 1398 - 15:50   |   کد مطلب: 32839
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد:
مراسم های آئینی اسدآباد معرفی شود
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت:برای پیگیری ثبت مراسم آئینی شهرستان در آثار ناملموس کشور معرفی این مراسم های آئینی از طریق مردم ضرورت دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری شایگان در گفت و گو با ایسنا ،منطقه همدان ،اظهار کرد:  میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی حفظ ، نگهداری ، ثبت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی بوده و برای اینکه هویت فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم دستخوش آسیب نگردد و در کوره راه زمان به بوته فراموشی سپرده نشود همکاری  مردم  در این راستا از نقش موثری برخوردار است .

وی افزود:  بمنظور ثبت ملی مراسم های آئینی شهرستان چون حنابندان ، روزعلفه ، جشن خرمن ، جشن شکر گزاری ، پشم چینی گوسفندان ، ترانه های قالی بافی ، شب یلدا ، مراسمات  خاص مذهبی و نوروزی ، عید قربان ، بازی های محلی و ...  از مردم شهرستان می خواهیم  این مراسم ها را به میراث فرهنگی   جهت اقدام  و پیگیری برای ثبت در آثار ناملموس کشور معرفی کنند.

شایگان خاطر نشان کرد:در حال حاضر غذای آش خیار اسدآباد در آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده و قصد بر آن داریم علاوه بر پیگیری به ثبت رسیدن پخت نان سنتی و کلره محلی چشمه قنداب ،آیین سنتی شکرگزاری برداشت محصول در کنار تالاب پیرسلمان نیز به عنوان یکی از مراسم و آیین ها با قدمت 400 ساله نیز ثبت آثار ناملموس کشور برسد.
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal