آخرین اخبار

12. مرداد 1398 - 12:30   |   کد مطلب: 33094
مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از افتتاح ۲ خانه بوم گردی جدید در هفته دولت در روستای توریستی گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران اکبری شایگان، مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد گفت: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد در ۲ روستای ترخین آباد و روستای گردشگری ملحمدره ۳ خانه بوم گردی در مجموع با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعالیت دارند که از این تعداد خانه بوم گردی یک خانه بوم گردی در روستای ترخین آباد و دو خانه بوم گردی در ملحمدره در حال فعالیت است.

 

وی افزود: به زودی در هفته دولت ۲ خانه بوم گردی جدید نیز در روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح این ۲ خانه بوم گردی ظرفیت خانه‌های بوم گردی شهرستان به ۱۴۵ نفر افزایش خواهد یافت.

 

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد با اشاره به روستای هدف گردشگری حبشی، اظهار داشت: تاکنون دو مورد متقاضی راه اندازی خانه بوم گردی در روستای حبشی به اداره میراث فرهنگی مراجعه کرده اند که خانه‌های موردنظر آنان برای راه اندازی و افتتاح خانه بوم گردی تایید نشده و منتظر متقاضیان جدید و یا خانه مناسب برای تایید جهت راه اندازی خانه بوم گردی دراین روستای گردشگری هستیم.

 

اکبری شایگان گفت: با توسعه و ارتقا خانه‌های بوم گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستا‌های هدف گردشگری و مهاجرت معکوس و ورود و پذیرایی گردشگر بیشتر به به روستا‌های گردشگری دارد.

 

وی ادامه داد: در روستا‌های هدف و روستا‌هایی که قابلیت گردشگری داشته باشند و در کلیه روستا‌های سطح شهرستان از راه اندازی خانه بوم گردی در راستای ایجاد اشتغال روستایی حمایت و استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal