آخرین اخبار

1. مرداد 1398 - 15:48   |   کد مطلب: 32953
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: رها سازی ماهی در سد نعمت آباد بدون اطلاع و هماهنگی با دامپزشکی شهرستان بوده و آنالیز آب جهت پرورش صورت نگرفته است.

به گزارش آوای سیدجمال، در راستای انتشار خبری مبنی بر مرگ مشکوک  ماهی ها در سد نعمت آباد، عادل بصیری محمد پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ اظهار کرد: طی بازدیدی که از این سد داشتیم، رها سازی ماهی در این سد بدون اطلاع و هماهنگی با دامپزشکی شهرستان بوده و آنالیز آب جهت پرورش صورت نگرفته است.

 

وی گفت: از خرداد تا مهرماه کمبود اکسیژن یکی از دلایل مرگ ماهیان گرمابی پرورشی است و این قضیه در حالتی رخ می دهد که میزان اکسیژن مصرفی بیش از تولید آن باشد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد افزود: گونه های موجود از نوع ماهی گرمابی بوده و با توجه به تجمع ماهیان در سطح آب و خروجی سد، افزایش تعداد ماهیان و رشد جلبک ها که مضاعفا سبب کاهش اکسیژن و افزایش گازهای دفعی منجمله آمونیاک می شود.

 

وی همچنین با توصیه پمپاژ آب از عمق به سطح که باعث جابجایی آب به متولیان امر، گفت: این اقدام علاوه بر تخلیه گازهای مضر باعث اکسیژن رسانی سطوح زیرین آب شده و سبب شکسته شدن لایه گرمایی تشکیل شده، می شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal