آخرین اخبار

1. مهر 1398 - 22:46   |   کد مطلب: 33605
بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: پیگیری های لازم برای تبدیل روستاهای جنت آباد و مزرعه بید به نام شهر پالیز صورت گرفته که در این باره منتظر تصمیم هیئت وزیران هستیم.

به گزارش آوای سیدجمال، سلیمان نظری‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علاوه بر روستای ملحمدره در بخش مرکزی، مناطق روستایی دیگری چون مسیر روستای قاسم آباد خنداب، دربند بوجین برای تبدیل شدن به مناطق گردشگری در حال بررسی و مطالعه هستند که به محض تأیید شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به وجود 71 روستا در بخش مرکزی اسدآباد تصریح کرد: در سال گذشته و امسال در بیش از 50 درصد از روستاهای این بخش عملیات خاکبرداری، بهسازی، جدولگذاری، زیرسازی، شن ریزی معابر و آسفالت صورت گرفته که اینگونه فعالیتهای عمرانی تردد را برای روستائیان بخش آسان کرده است.

 

 

نظری دوست با بیان اینکه اکثر روستائیان بخش مرکزی از امکانات اینترنت، همراه اول و ایرانسل برخوردارند، تصریح کرد: در برخی از روستاها مانند قاسم آباد خنداب، ملحمدره و چند روستای دیگر در این زمینه مشکلاتی داریم که برای مرتفع شدن امر با اداره مخابرات درحال رایزنی هستیم.

 

 

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری خاطرنشان کرد: در بخشداری مرکزی در کنار و هماهنگ با فرمانداری تلاش است یک انتخابات سالم، قانونمند، در سطح شهرستان برگزار شده و در این مسیر از تمام ظرفیتهای قانونی برای مشارکت حداکثری مردم استفاده شود و در انتخابات پیش رو اصل را بر حضور پرشور مردم گذاشته و به طور قطع با بی طرفی کامل آمادگی خودرا برای برگزاری انتخابات در بخش اعلام می کنیم.

 

 

نظری دوست تعداد دهیاری های فعال این بخش را 55 دهیاری عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که همواره مورد تأیید و تأکید بخشداری است و به دهیاران و شوراها بارها ابلاغ شده بحث نظافت در محیط روستا ها بوده چرا که در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و ادارات مرتبط مانند دامپزشکی، دانشکده علوم پزشکی و ... که وظیفه سلامت مردم را برعهده دارند، باید در این زمینه تلاش کنند.

 

 

بخشدار مرکزی اسدآباد در ادامه عنوان کرد: در ابتدای سال 98 به علت بارندگی های اخیر خساراتی به بخش کشاورزی، منازل روستایی، انبارهای علوفه وارد شد که بلافاصله در بخش مرکزی کمیته های برآورد خسارت در جهادکشاورزی و بنیاد مسکن و سایر ادارات تشکیل و خسارتها مورد ارزیابی قرار گرفت و با  اقدامات لازم در روزهای گذشته بخش عمده ای از خسارتها به روستائیان پرداخت شده است.

 

 

وی همچنین با اشاره به بحث اشتغال گفت: در شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به بحث اشتغال روستایی توجه شده و بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات موظف به همکاری هستند و بنیاد برکت هم با هماهنگی فرمانداری در زمینه اشتغال روستائیان به روستاهای هدف مراجعه و بحث اشتغال طرحهای خود را به مردم معرفی می کند.

 

نظری دوست در پایان در رابطه با لایروبی رودخانه ها خاطرنشان کرد: در مورد لایروبی رودخانه ها و دهانه پل ها بارشهای ابتدای سال موجب شد که بخشداری مرکزی از خرداد ماه بحث لایروبی رودخانه ها را دنبال کند که پیگیری ها حاکی از آن است در بخش مرکزی تعدادی از رودخانه ها لایروبی لازم انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal