آخرین اخبار

15. مهر 1398 - 14:00   |   کد مطلب: 33742
مدیر باغبانی و زارعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ده درصد از الوی استان همدان در شهرستان اسداباد تولید می‌شود که بیشترین تولیدات در روستای ملحمدره است.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الله شهبازی در جشنواره آلوی ملحمدره شهرستان اسدآباد کنارهم قرار گرفتن دو دستگاه میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی را برای برگزاری جشنواره ها اتفاق خوبی خواند و اظهار کرد: این تعامل بین دو دستگاه موجب شده که علاوه بر اینکه ما پتانسیلهای روستاها را شناسایی می کنیم، درآمدزایی را برای کشاورزان ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار باغات دارد، اظهار کرد: این باغات به صورت شاخص شامل هلو، شلیل، انگور، گردو و آلو است.

 

 

وی با بیان اینکه حدود ۷ درصد تولیدات آلوی کشور در مساحت دو هزار و ۲۰۰ هکتار به استان همدان مربوط می شود، افزود: از این میزان باغ آلو ۱۹ هزار تن محصول تولید و روانه بازار می شود.

 

 

مدیر باغبانی و زارعت جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ده درصد از الوی استان همدان در شهرستان اسداباد تولید می‌شود که بیشترین تولیدات در روستای ملحمدره است.

 

 

وی گفت: باتوجه به ظرفیتهای روستای ملحمدره از جمله وجود بوم گردی ها و هدف گردشگری بودن آن، آلو این منطقه معروف است و با زنجیره تولیدی در شهرستان می‌توان کارخانه فراآوری آلو را نیز ایجاد کرد .
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal