آخرین اخبار

8. آبان 1398 - 15:45   |   کد مطلب: 33870
مهر امسال با وقفیات اجتماعی ۳۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کشور آزاد شدند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل امور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان امور اوقاف وخیریه اوقافآزادسازی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور کشور در همایش استانی یاوران وقف در بیرجند گفت: پیش بینی شده در ماه ربیع نیز تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از محل اجرای نیت موقوفات آزاد شوند.

 

حجت الاسلام نوروز پور با اشاره به وجود ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور، افزود: در این خصوص با تشکیل اتاق مشاوره وقف، واقفان به سمت ثبت نیت وقف راهنمایی و مشاوره می‌شوند.

 

 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۲ هزار نفر در حوزه وقف در کشور فعال هستند، گفت: واقفان در صورت مراجعه برای ثبت وقف جدید به سمت نیاز‌های شهرستان مشاوره شوند.

 

 

حجت الاسلام نوروز پور گفت: با توجه به افزایش قیمت املاک، برنامه وقف مشارکتی را در دستور کار قرار دادیم تا عده بسیاری بتواند با مشارکت یکدیگر در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

 

 

وی گفت: باید مسئولان استانی، مردم را با آثار وقف آشنا تا مردم در وقفیاتی با مسائل روز سرمایه گذاری کنند.

 

 

حجت الاسلام نوروزپور همچنین گفت: توجه به خدمات پزشکی، اجتماعی، کشاورزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های دارای اولویت اوقاف و امورخیریه در کشور است.

 

 

مدیرکل امور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان امور اوقاف و خیریه کشور با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ طرح بقاع متبرکه در کشور، گفت: از محل پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره به استان‌ها برای تکمیل این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

 

 

وی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، با طرح برنامه مرکز افق اجازه داده ایم از محل موقوفات و جذب کمک خیران و ۲۰ درصد درآمد بقعه با مشورت هیئت امنای بقعه، برنامه‌های قرآنی، اجتماعی و فرهنگی را در بقاع متبرکه اجرا کنیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal