آخرین اخبار

9. آبان 1398 - 8:34   |   کد مطلب: 33876
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد استان همدان از پلمب هفت واحد متخلف عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل بصیری‌محمدپور اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون در بازرسی بهداشتی و نظارت بر ۲۲۰۰ واحد تولید و توزیع فرآورده های خام دامی سطح شهرستان شامل مرغ فروشی، قصابی ها، جگرکی و رستوران هفت واحد متخلف فرآورده های خام دامی با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی به درخواست دامپزشکی پلمب و بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط و از زنجیره سبدغذایی مردم حذف شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱ باشگاه سوارکاری در سطح شهرستان اسدآباد با ۱۵۳ رأس اسب سوارکاری افزود: تست مشمشه اسب های باشگاه های سوارکاری سطح شهرستان هر شش ماه انجام می شود که خوشبختانه امسال در انجام تست مشمشه هیچ مورد مثبتی از بیماری به ثبت نرسیده  است.

 

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از اتمام موفقیت آمیز طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی تعداد ۱۲۸ هزار قطعه طیور بومی در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۵ مهرماه امسال به مدت ۱۱ روز کاری به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

 

وی با اشاره به اینکه این امر در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید و سلامت و اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتقال بیماری از پرندگان بومی به طیور صنعتی پرورشی انجام شده است، افزود: در این عملیات برای  ۱۲۸ قطعه طیور بومی روستایی شامل مرغ، خروس، غاز، بوقلمون، کبوتر و اردک  در ۱۰۲ واحد روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون انجام گرفت.

 

بصیری محمدپور در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۵۰ هزار واکسن علیه بیماری های مشترک بین دام و انسان و بیماری های واگیر دامی شامل تب برفکی، تب مالت، لم پی اسکین و پی پی آر بین دام سطح شهرستان تزریق شده و طبق پیش بینی ها واکسن مورد نیاز دام شهرستان تأمین بوده و کمبودی در این راستا نداریم.

 

وی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۰۰ واکسن ضدهاری نیز به سگ های صاحبدار سطح روستاها تزریق شده که بر اساس پیش بینی تا پایان سال این آمار به ۱۲۰۰ واکسن ضدهاری افزایش خواهد داشت./ایسنآ

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal