آخرین اخبار

13. دى 1398 - 16:20   |   کد مطلب: 34511
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا :
ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی ناجوانمردانه بود
حسن رحیمی روشن با اشاره به ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در میدان جنگ و به جای مبارزه مردانه، از سال های قبل دست به ترور ناجوانمردانه می زند و این نشان‌دهنده ضعف و زبونی رژیم صهیونسیتی است.

به گزارش آوای سیدجمال، عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابراز همدردی با ملت ایران، اظهار کرد: خبر شهادت سردار سلیمانی خبر غیر منتظره ای بود، هرچند آمریکا در طول ۴۰ ساله عمر انقلاب خصومت و دشمنی با ملت ایران را همیشه نشان داده، اما این روش بیشتر توسط اسرائیل بکار می‌رفت.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا با ادعای ابر قدرتی و کشوری صاحب تمدن و طرفدار حقوق بشر همیشه تلاش می‌کرد جنگهای خود را قانونی نشان دهد و ظواهر را رعایت کند.

 

 

رحیمی‌روشن تصریح کرد: ترور شخصیت ها توسط آمریکا ضعف و ناتوانی این کشور را نشان می دهد و این بی اخلاقی دولتی است که مدعی متمدن بودن و طرفداری از حقوق بشر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول حقوق بشر دوستانه، این است که چگونه در میدان جنگ بجنگیم و مراکز غیر نظامی را بمباران نکنیم گفت: رژیم آمریکا مدعی قانونمداری در حقوق بین الملل است اما با ترور سردار سلیمانی از همه این ادعاها عدول کرد.

 

 

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: آمریکا در آن موقع که اقدام به این عمل خصمانه زد، مجوز جنگ نداشت و خودرویی که سردار سلیمانی را حمل می کرد خودروی نظامی نبود، علاوه بر آن وی میهمان دولت عراق بود و این به لحاظ اخلاقی اوج انحطاط یک دولت به اصطلاح مدرن است.

 

 

وی با بیان اینکه ترور سپهبد سلیمانی نمونه یک تروریسم دولتی رژیم آمریکا است تأکید کرد: این که شخصی را که میهمان کشورثالثی است در خاک کشور میزبان ترور کنند نه ارزش نظامی دارد نه شجاعت تلقی می شود.

 

 

رحیمی روشن گفت: مسئولیت دولت عراق در برابر شهادت سردار سلیمانی قابل چشم پوشی نیست زیرا سپهبد سلیمانی به دعوت مقامات رسمی عراق به این کشور رفته بود و میهمان رسمی و دیپلماتیک دولت عراق بوده است و این مسئولیت دولت عراق را سنگین می کند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal