آخرین اخبار

13. بهمن 1398 - 14:37   |   کد مطلب: 34771
یک فعال فرهنگی سیاسی در اسدآباد گفت: زمانی که تانک‌های از کرمانشاه برای هدف قرار دادن تظاهرت کنندگان در تهران از مسیر اسدآباد عبور می‌کردند، ما برای مانع‌شدن از رفتن آن‌ها به تهران در ورودی شهر با آهن‌پاره‌هایی راه را بر آنان مسدود می‌کردیم.

به گزارش آوای سیدجمال،  سی‌ونه روز (البته هم اکنون در 41 سالگی انقلاب هستیم) از انقلاب گذشت و 22 بهمن‌ماه امسال همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وارد چهلمین سال از آن می‌شویم.

 

انقلابی که پایه‌گذارش امام بود و حضور ملت توانست عمرش را به این میزان برساند.

 

همیشه با بیشتر شدن سن جوانی و شادابی و روحیه در یک فرد که پا به سن می‌گذارد از بین می‌رود اما با رشد سن انقلاب اسلامی بر محبین آن اضافه می‌شود.

 

انقلاب اسلامی و حضور مردم در دفاع و پیروی از امام راحل به یک شهر و یا یک جامعه خاص منتهی نمی‌شد بلکه از جای‌جای ایران بودند کسانی که انقلاب را با حضور در تظاهرات مختلف فریاد می‌زدند و خواستار سرنگونی رژیم طاغوتی می‌شدند.

 

اسدآباد هم یکی از شهرستان همیشه پیشرو در مسیر انقلاب بود که افراد زیادی به‌عنوان انقلابیون در مبارزه با رژیم طاغوتی به پا خواستند و همگام و پشتیبان امام راحل بودند.

 

در این زمینه با یکی از محبین انقلاب اسلامی و البته فعالان در برنامه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی شهر اسدآباد به گفت‌وگو نشستیم.

 

سلطان هادی که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 29 سال داشت، از روزهای سخت آن دوران می‌گوید: «مرگ بر شاه» گفتن‌های ما بعد از تشیع پیکر حجت‌الاسلام معصومی همدانی یکی از مبارزین انقلابی بود که در همدان انجام شد.

 

او می‌گفت: وقتی برای این مبارز انقلابی مراسم گرامیداشتی در اسدآباد برگزار کردیم، در همان مراسم شعار «مرگ بر شاه» سردادیم و طوری که ژاندارمری آن زمان به مسجد جامع ریخت و ما متفرق شدیم.

 

این فعال سیاسی فرهنگی اسدآبادی می‌گفت: سال 57 بود که با ورود امام خمینی(ره) به ایران و اعلام پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن ماه همانند دیگر شهرها به خیابان آمدیم و این روز را جشن گرفتیم.

 

او می‌گفت: با محوریت مرحوم آیت‌الله حمزه‌ای امام‌جمعه سابق اسدآباد کمیته انقلابی تشکیل دادیم و بنده هم عضو آن کمیته بودم.

 

هادی گفت: در سال 58 بود که با تشکیل نماز جمعه‌ها در سراسر کشور، مرحوم حمزه‌ای  به‌عنوان اولین امام‌جمعه منصوب شد و ما هرساله برای برگزاری مراسمات باهم نشست‌هایی را داشتیم.

 

وی به اواخر دوره پیروزی انقلاب اشاره‌ای کرد و گفت: یادم هست که برای جلوگیری از تظاهرت مردم در تهران تانک‌های از سمت کرمانشاه از مسیر اسدآباد روانه می‌شد که ما برای اینکه مانع رفتن آن‌ها به تهران شویم، در ورودی شهر با آهن‌پاره‌هایی راه را بر آنان مسدود می‌کردیم.

 

این فعال سیاسی فرهنگی اسدآبادی ادامه داد: در همین اقدام بود که آقای مجتبی سعیدی مبارز انقلابی تیر خورد و صدمه دید.

 

وی گفت: در سال 73 بود که مرحوم حمزه‌ای فوت کرد و حجت‌الاسلام نیشابوری امام‌جمعه اسدآباد شد و بنده هم مسئول برگزاری مراسمت ده فجر بودم، با جمع‌آوری عکس‌هایی از مراسمات فعالیت فرهنگ انجام می‌دادم.

 

هادی که امروز بیش از هزاران عکس از مراسمت مذهبی به‌صورت کاغذی در دست داشت، می‌گفت: آن دوران وسایل ارتباطی مانند تلفن، موبایل و غیره نبود و بیشتر به‌صورت حضوری اطلاعیه و پیام‌های امام راحل به دستمان می‌رسید و به‌صورت مخفیانه آن را در چاپخانه‌ای به چاپ می‌رساندیم و بین مردم توزیع می‌کردیم.

 

وی در ادامه صحبتش به اغتشاشات امروز بعد از 39 سال اشاره کرد  گفت: انتظار می‌رود که دست‌اندرکاران نظام با توجه به مشکلات معیشتی و بیکاری جامعه نگذارند به اصل انقلاب لطمه وارد شود.

 

این فعال سیاسی فرهنگی اسدآبادی می‌گفت: اینکه بعد از سال‌ها با نارضایتی‌های در جامعه برخی سؤاستفاده گران به اصل نظام و رهبری توهین می‌کنند، توطئه‌های دشمنانی چون آمریکا و آل سعود است و باید مراقب بود که انقلابی که بسیار برای خون داده شد، حفظ شود تا به دست حضرت مهدی(عج) سرده شود.

 

وی روز پیروزی انقلاب اسلامی را خاطره‌ای شیرین در ذهن خود دانست و گفت: البته  در دوران قبل از انقلاب اسلامی ملامت‌ها و سختی‌های زیادی کشیدیم و بمباران‌ها، از دست دادن شهدا جزء خاطرات تلخ ماست.

 

هادی تأکید کرد: امروز انتظار می‌رود که در یک همدلی و همبستگی بیشتر همانند روزهای 57 که مردم به صحنه می‌آمدند  در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امسال هم ثابت کنند که هنوز انقلاب را می‌خواهند و باید حفظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal