آخرین اخبار

18. بهمن 1398 - 13:52   |   کد مطلب: 34823
علیرضا سلطانی‌متهور با بیان اینکه تمام داوطلبان مجلس و طرفدارانشان تا ۲۲ بهمن رصد اطلاعاتی می‌شوند، گفت: رؤسای ادارات باید بدانند که در این ایام استفاده از امکانات دولتی و حتی سخنرانی به نفع کاندیدایی کلا ممنوع است.

به گزارش آوای سیدجمال، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار  ما؛ با اشاره به تخلفات انتخاباتی در سه گروه کاندیداها، طرفداران و رؤسای ادارات، خطاب به داوطلبان مجلس، اظهار کرد: کاندیداها فکر نکنند با اعلام نتایج، صلاحیت‌شان تأیید شده و کارشان تمام شد، باید بدانند که تا ۲۲ بهمن ماه، رصد اطلاعاتی می‌شوند و از چشم تیزبین دستگاه قضا و نیروهای اطلاعاتی و نظارتی در امان نیستند.

 

 

وی گفت: تخلفات انتخاباتی داوطلبان مجلس اعم از راه انداختن کاروان، اجتماعات غیر قانونی، تحریک افراد برای خرید و فروش و یا هر نوع اقدامی که خلاف و یا نقض قانون است، علاوه بر تشکیل پرونده قضایی، تخلفات را به مراتب ذیصلاح استان و تهران اعلام می‌کنیم و این کار تا ۲۲ بهمن ادامه  دارد و باید مراقب باشند.

 

 

کاروان انتخاباتی قبل از تبلیغات قانونی ممنوع است

سلطانی‌متهور افزود: از طرفی دیگر هر گونه توهین، تخریب و یا ضرب و جرح در تبلیغات‌شان در فضای مجازی و حقیقی از چشم ما دور نمی‌ماند و جرم محسوب می‌شود و همه تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ کمااینکه چندین پرونده تشکیل و به مراتب ذیصلاح ارسال شده است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها باید به هواداران خود مواردی که تخلف است، را گوشزد کنند، افزود: باید برای برگزاری انتخابات سالم، هدف همه در گام اول بالابردن مشارکت بدون حاشیه باشد.

 

 

دادستان شهرستان اسدآباد همچنین با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تأکید کرد و گفت: این حضور باید مشتی بر دهان یاوه‌گویان دشمنان انقلاب اسلامی باشد و هدف از حضور چه در انتخابات و چه راهپیمایی این مسئله باشد.

 

 

وی خطاب به هواداران داوطلبان مجلس، گفت: هواداران مراقب باشند که دست به اقدامی نزنند که دارای پرونده قضایی شوند چرا که در این زمینه به کسی اغماض نخواهیم کرد.

 

 

سلطانی‌متهور از متواری شدن یکی از هواداران متخلف خبر داد و گفت: در این زمینه برای فرد خاطی پرونده تشکیل و تحت تعقیب است.

 

 

وی خطاب به رؤسای ادارات نیز تأکید کرد: رؤسای ادارات در ساعات و خارج از آن ساعات، باید بدانند که استفاده از امکانات دولتی و حتی سخنرانی به نفع کاندیدایی در این ایام کلا ممنوع است و مجازات درجه ۶ که شامل انفصال خدمات دولتی، حبس، شلاق و جریمه است، در انتظار آنان خواهد بود.

 

 

دادستان شهرستان اسدآباد گفت: اگر بدانیم فرد مسئولی چه رئیس و چه کارمند در ساعات اداری و یا غیر اداری بدون مرخصی و با عنوان مأمور به خدمت در محل تبلیغات کاندیدایی حاضر شود، هم با او و رئیس آن مجموعه برخورد قانونی خواهیم کرد.

 

 

وی با بیان اینکه بعضا ممکن است، مسئول اداره ای به فرد کارمند اعلام کرده که اگر در جلسه تبلیغاتی فلان کاندیدا حاضر شود، تشویق و یا بلاعکس اگر حاضر نشوند، تنبیهات را برای او در نظر می‌گیرد، افزود: برای ما این موارد مهم است و از آن نمی‌گذریم و قطعا برخورد خواهیم کرد.

 

 

سلطانی‌متهور با بیان اینکه ما تعدادی تخلف از رؤسا و کارکنان دولت داشتیم، افزود: گزارشات زیادی به دست ما رسیده که بعضا مستندات ندارد اما بسیاری از آن‌ها هم تشکیل پرونده شده است.

 

نشر تبلیغات تخریبی در کانال‌ها مجازات دارد

دادستان شهرستان اسدآباد با بیان فضای مجازی باید کنترل شود، اگر این اقدام صورت نگیرد، قطعا جامعه با تنش مواجه می شود، افزود: نشر یک سری مطالب از سوی کانال تلگرامی در ایام تبلیغات اشکالی ندارد، اما تبلیغات توام با توهین و تخریب ایجاد تنش کاندیدا نباید شکل بگیرد و این امر مجازات دارد و ما هم برخورد می کنیم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات کاندیداها نباید از کانال‌های دولتی صورت بگیرد و این هم تخلف است، افزود: جای سوال است که کاندیداها این میزان مبالغ درشت برای تبلیغات را از کجا می اورند؟!

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal