آخرین اخبار

28. بهمن 1398 - 15:17   |   کد مطلب: 34912
اجلاس نماز و فضای مجازی روز پنج شنبه در شهرستان اسد آباد با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد .

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان روز پنجشنبه در اجلاس نماز شهرستان اسدآباد نیز موج آفرینی و تعمیق بخشی را برای تقویت نماز موثر دانست و گفت: این اجلاس در راستای موج آفرینی نماز در همه شهرها برگزار شده است.

 

حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم اظهار کرد: تبلیغات و فضا سازی شهری، همکاری دستگاه های اجرایی و حضور گسترده نوجوانان و خانواده ها در این اجلاس ستودنی است. وی از مسئولان اسدآباد خواست: نتایج اجلاس نماز و راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان را در کارگروه های تخصصی به صورت عملیاتی اجرا کنند.

 

حجت الاسلام حسنی حلم به آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه تاکید کرد: برای فرهنگ سازی نماز و بهره گیری صحیح از فضای مجازی به طور جهادی وارد عمل شوند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه اجلاس نماز همدان با برگزاری اجلاس اسدآباد به کار خود پایان می دهد، افزود: کیفیت و اثر بخشی این اجلاس مهمترین عامل در استمرا اینگونه برنامه هاست.

 

حجت الاسلام محمد فروهر روز پنجشنبه در اجلاس نماز و فضای مجازی در اسدآباد، اظهار کرد: از مخدرهای دیجیتال به عنوان نسل سوم مواد اعتیادآور یاد می شود که آثار مخرب تری نسبت به مواد مخدر سنتی و صنعتی دارد. مدیر رسانه ای حوزه علمیه قم با بیان اینکه یگانه راه مصون ماندن جوانان از اعتیاد به فضای مجازی، نماز است، اضافه کرد: نماز با ایجاد و تقویت روحیه خود کنترلی، اشخاص را در مقابل انحراف ها و گناهان ایمن می کند.

 

وی افزود: براساس آمارهای موجود، هر ایرانی روزانه پنج ساعت و ۳۰ دقیقه از وقت خود را در اینترنت می گذراند و ۵۳ و نیم میلیون نفر در کشورمان در فضای مجازی حضور دارند و از این تعداد ۴۸ میلیون تن عضو شبکه پیام رسان تلگرام هستند.

 

این محقق حوزه، اعتیاد به بازی های اینترنی را از دیگر آسیب های فضای مجازی برشمرد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده، هشت درصد مردم ایران وقت خود را صرف بازی تحت عنوان ‘کلش’ می کنند.

 

حجت الاسلام فروهر نسبت به استفاده از این بازی به لحاظ قدرت اثرگذاری بر روح و روان اشخاص هشدار داد و اضافه کرد: رشد فزاینده گرایش به این بازی و آثار مخرب آن برای جامعه خطرناک است

 

وی همچنین به افزایش سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت:‌ در ایران سواد رسانه مردم از ۱۰۰ عدد ۱۲ را نشان می دهد، در حالی که این رقم در کشورهای اروپایی ۷۰ است.

 

حجت الاسلام فروهر با بیان اینکه رده سنی استفاده از گوشی تلفن همراه به ۱۰ سالگی رسیده است، یادآورشد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که اطلاعات شخصی را در تلفن همراه نگهداری نکنند.

 

وی تاکید کرد والدین باید تقوای فرزندان را بالا ببرند تا قشر نوجوان و جوان نخواهند چیزهای نامطلوب را در فضای مجازی ببینند، زیرا دوران نصیحت و سفارش سپری شده است.

 

مدیر رسانه ای حوزه علمیه قم به نقش پررنگ خانواده ها در تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: با تربیت دینی فرزندان می توان در مقابل هجمه ها و آسیب های فضای مجازی جامعه را واکسینه کرد.

 

حجت الاسلام فروهر با بیان اینکه باید از دوران ابتدایی برای نمازخوان کردن کودکان اقدام کرد و مفاهیم دینی را آموزش داد، خاطرنشان کرد: دوران دانشگاه که شخصیت فرد شکل گرفته، برای دیندار کردن جوانان بسیار دیر است. رضا قیاسی گفت ،همدان تنها استانی است که در شهرستان ها نیز اجلاس نماز برگزار می کند و این امر نشان از ایمان و تقوای مردم این خطه دارد. وی افزود: ابتکار عمل در گستردگی و غنای اجلاس نماز همدان موجب شده، این استان به عنوان الگو برای دیگر نقاط کشور مطرح شود. معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار همدان، از اجلاس نماز به عنوان موجی برای تقویت بنیه فرهنگی و دینی این دیار یاد کرد و گفت: این اجلاس باید هر سال غنی تر از گذشته با جامعه هدف متفاوت برگزار شود تا اثر بخش باشد. قیاسی اجلاس نماز را حرکت جهشی در برنامه های فرهنگی دانست و افزود: حضور گسترده نونهالان به همراه والدین در این اجلاس نشان از اهمیت نماز در بین خانواده ها دارد. حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد در اجلاس نماز شهرستان اسدآباد، اشاره کرد، از پیشرفت های علمی نمی توان جلوگیری کرد، اما استفاده از علم را می توان کنترل و نظارت کرد. وی اینترنت و شبکه های اجتماعی را به چاقویی تیز تشبیه کرد و گفت:‌ استفاده درست و سودمند از این ابزار را باید به فرزندانمان بیاموزیم تا از آن در راه شر و خیانت استفاده نکنند،فضای مجازی نباید موجب سستی دین و معنویت شود امام جمعه اسدآباد افزود: همه کسانی که در اجلاس نماز حضور دارند، باید به عنوان یاوران و همراهان نماز در منازل، مدارس و محافل گوناگون به تقویت این فریضه پرداخته و اجازه ندهند فضای مجازی باورهای دینی و اعتقادات جوانان را تضعیف کند. حجت الاسلام حسینی مجد خاطرنشان کرد سال گذشته اجلاس نماز اسدآباد به عنوان نمونه مورد تقدیر قرار گرفت و امیدواریم با برنامه پرباری که ارائه می شود، بازهم در این حوزه موفق عمل شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal