آخرین اخبار

19. فروردين 1399 - 14:02   |   کد مطلب: 35350
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد:
با برداشتن محدودیت‌ها، تصور نکنیم کرونا دیگر نیست
بهنام‌رضا مخصوصی با اشاره به برداشت محدودیتها در برابر انتشار ویروس کرونا تا پایان 23 فروردین، گفت: دو هفته‌ دیگر لازم است که مراقبت‌ها و محدودیت ها ادامه پیدا کند تا بتوان گفت این ویروس کنترل شده است‌.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در ستاد پیشگیری از کووید 19 این شهرستان با بیان اینکه تاکنون ۲۵ جلسه برای مقابله با کرونا برگزار شده، اظهار کرد: از ابتدای ورود این ویروس به شهرستان ۱۵۱ مشکوک به بیمار در بیمارستان بستری شد که از این تعداد ۴۲ بیمار مثبت به کووید 19بودند.

 

42 نفر به بیمای کرونا مبتلا هستند

وی با بیان اینکه از افراد مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان اسدآباد، ۴ نفر از بیماران پرسنل و مابقی از مراجعه کنندگان به بیمارستان بودند، گفت: در این شهرستان ۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند.

 

مخصوصی با بیان اینکه 99هزار نفر از جامعه این شهرستان‌ معادل ۹۹ درصد جمعیت غربالگری شدند، گفت: برخی از مبتلایان خود معرف و برخی دیگر از طریق غربالگری شناسایی شدند.

 

وی یادآور شد: براساس میانگین کشوری، بیشتر بیماران مبتلا به ویروس کرونا را آقایان شکل می دادند، در حالی که بیشترین مبتلا به این ویروس در اسدآباد خانم‌ها به تعداد ۷۸ نفر بودند.

 

99درصد غربالگری کرونا در اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۴۰ درصد بیماران در سطح کشور از طریق بیمارستان مبتلا می‌شدند، افزود: این امر در شهرستان به دلیل تغییر محل بستری بیماران کرونایی و ضدعفونی دائمی رخ نداد و افراد از دیگر اماکن به این ویروس مبتلا می شدند.

 

مخصوصی با بیان اینکه اکثر بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان، هیچ‌گونه زمینه بیماری دیگری نداشتند، افزود: تعداد ۶۸۸ مورد زنان باردار در شهرستان داشتیم که تنها یک مادر باردار به بیماری کرونا مبتلا شده بود که در حال حاضر بهبود یافته اند.

 

وی با بیان اینکه مردم با در خانه ماندن و عدم حضور در دید و بازدیدها و روز سیزده بدر ما را کمک زیادی برای مقابله به کرونا کردند، افزود: البته ۲۳ فروردین ماه با برداشتن محدودیت‌ها از جمله بازگشایی واحدهای صنفی و فاصله‌گذاری اجتماعی جای نگرانی برای بنده و مسئولان وزارت بهداشت دارد.

 

با برداشتن محدودیت ها، نگران افزایش آمار بیماران کرونا هستیم

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۱۱ درصد بازگشایی مدارس بر تشدید ابتلای افراد به ویروس اثرگذار است، افزود: در حال حاضر در بحث دارو مشکلی نداریم.

 

وی با بیان اینکه فکر نکنیم از کرونا گذشتیم بلکه باید همچنان بهداشت را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: ما بعداز کرونا، پسا کرونا را با مشکلات روانی و اقتصادی خواهیم داشت.

 

مخصوصی تصریح کرد: دو هفته‌ دیگر لازم است که مراقبت‌ها و محدودیت ها ادامه پیدا کند تا بتوان گفت  این ویروس کنترل شده است‌.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal