آخرین اخبار

26. فروردين 1399 - 15:55   |   کد مطلب: 35419
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد از بهبودی 90 درصد مبتلایان به کرونا در اسدآباد خبر داد و گفت: مردم همچنان در خانه بمانند تا این بیماری کنترل شود.

به گزارش آوای سیدجمال، بهنام‌رضا مخصوصی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله با کرونا اظهار کرد: شهرستان اسدآباد بین سه استان کردستان، کرمانشاه و همدان واقع شده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر دارای دانشکده علوم پزشکی مستقل است گفت: بیماری کرونا بعد از ۳۱ کشور وارد ایران و نیز اسدآباد شد و اقدامات کنترلی ما نیز در خصوص تاکنون انجام شده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: دانشکده بلافاصله بعد از اعلام هشدار WHO‬ در ۱۳ بهمن ماه سال گذشته نخستین جلسه ستاد مقابله با این بیماری را با شورای تامین شهرستان تشکیل داد.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه راه‌های پیشگیری و مدیریت از بیماری کرونا تاکید شد گفت: ستاد مقابله با بیماری قبل از ورود به اسدآباد تشکیل و متعاقب آن ۳۰ تا ۳۵ ستاد مقابله برگزار شدو تولید محتوا نیز به روش‌های مختلف نظیر تهیه کلیپ، رادیو اینترنتی، عکس نوشته، خبر و ... مورد توجه قرار گرفت.

 

 طرح شست‌وشوی اجباری دست

مخصوصی با اشاره به اینکه «زنگ شست وشوی دست» را در تمام مدارس از ابتدای بیماری در استان به صورت ابتکاری آغاز و در تمام سازمان‌های دولتی اجباری کردیم افزود: آموزش نحوه مقابله با بیماری کرونا از سوی کادر درمان مورد توجه قرار گرفت و از ظرفیت بهورزان نیز در این زمینه بهره‌مند شدیم.

 

وی با بیان اینکه وجود ۲۳ هزار سفیر سلامت ظرفیتی بود و توانستیم از طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» استفاده کردیم عنوان کرد: از وجود بهورزان برای کنترل ویروس کرونا استفاده کردیم تا بتوانند آموزش‌ها را در خانه‌های بهداشت داشته باشند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد سازماندهی و فراخوان نیروها، لغو تمام مرخصی‌ها و خدمات الکتیو، نصب بنرهای آموزشی، فعال کردن تیم‌های بحران و ایزولاسیون بیمارستان اسدآباد از ترایاژ تا بستری را بخشی از اقدامات دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور تونل‌ها و پرده‌های ضدعفونی کننده و گندزدا در مبادی و خروجی شهر اسدآباد تعبیه شد که ابتکار خود و موثری بود

 

مخصوصی با بیان اینکه این اقدام به کمک فرمانداری و شهرداری انجام شد که تمام خودروها هنگام ورود و خروج به صورت خودکار با مایع گندزدا پاک می‌شدند گفت: این مهم در کاهش انتشار ویروس در شهرستان موثر بود.

 

گندزدایی هوشمند در محل‌های پرترافیک با کمک نیروهای بسیج

وی با اشاره به گندزدایی هوشمند در محل‌های پرترافیک شهرستان با کمک نیروهای بسیج افزود: گندزدایی تمام سازمان‌ها با کمک نیروهای دامپزشکی انجام شد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به جمع‌آوری روزبازارها در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: ۵۰۰ نیروی بسیجی را در روزهای متمادی آموزش دادیم که اقدام خوبی بود.

 

وی با بیان اینکه تیم‌های چهار نفره متشکل از سه نیروی بسیجی به همراه یک نیروی نظام سلامت برای خدمات آتی آماده شده‌اند افزود: اقدام ابتکاری دیگر استفاده از پهپاد برای گندزدایی مناطق آلوده بود که از طریق نقشه لکه‌گذاری و کار انجام می‌شد.

 

مخصوصی تصریح کرد: در این اقدام کشاورزان اسدآبادی پهپادهای خود را رایگان در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم کار را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه اقدام مهم دیگر بیماریابی فعال بود که پیرو پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می شد گفت: در این راستا به سرعت بسیج  مبارزه با کرونا تشکیل شد بیماریابی فعال مورد توجه قرار گرفت.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه این اقدامی بود که در کشور انجام شد و در هیچ جای دنیا سابقه نداشت تاکید کرد: قبلا ریل‌گذاری‌هایی تحت نظام الکترونیک انجام داده بودیم که کمک کرد بیماریابی فعال به درستی پیش ببریم.

 

همچنان در خانه بمانید

وی از غربالگری بالغ بر ۹۹ درصد جمعیت اسدآباد خبر داد و افزود: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا در این روش غربالگری شناخته شدند و اقدامات درمانی برای آنها انجام شد.

 

مخصوصی با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران خودمعرف بودند که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کردند بیان کرد: تعدادی نیز در خوداظهاری که کاربران با آنها تماس می‌گرفتند شناسایی می‌شدند و به مراکز ۱۶ ساعته معرفی و اقدامات لازم انجام می‌شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت مدیریت کرونا هستیم و این نباید کنترل تلقی شود و راه طولانی برای مهار وجود دارد گفت: بیشتر باید مراقب افراد پرخطر کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بود تا دچار این بیماری نشوند که البته کرونا همه را درگیر می‌کند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد تاکید کرد:‌ از آنجا که در مدیریت کرونا کمترین اشتباه ممکن است فاجعه‌های بزرگی را به بار بیاورد باید حتما پویش در خانه ماندن را ادامه دهیم و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشویم.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در اسدآباد درمان شده‌اند و تعدادی نیز متاسفانه فوت کردند گفت: نباید نسبت به این بیماری ترس باشد اما حتما رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی مورد توجه باشد و یک بیماری جدی تلقی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal