آخرین اخبار

30. فروردين 1399 - 13:34   |   کد مطلب: 35456
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد با اشاره به ورود زودهنگام دو مورد عشایر به شهرستان اسدآباد گفت: مورد اول که جزء عشایر سامانه شهرستان بوده و به صورت زودهنگام وارد شهرستان شده و در زراعت پیرملو مستقر شده بودند را در گردنه چارق مستقر کردیم و براساس تعهد مقرر شد تا هر چه سریع تر در ییلاق خود مستقر شوند در غیر این صورت با آنان برخورد قضایی می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، بهزاد شاهمرادی یادآور شد: روز گذشته نیز سه خانوار عشایر مربوط به سامانه شهرستان بهار در گردنه مستقر شده بودند که قرار شد ظرف ۲۴ ساعت شهرستان را سریع تر ترک کنند.

 

وی در ادامه از تشکیل ۱۲ فقره پرونده تصرف اراضی ملی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: سه فقره از این تعداد پرونده ها نسبت به رفع تصرف و پرداخت خسارت بدون ارسال پرونده به مراجع قضایی اقدام کردند و مابقی برای رسیدگی در حال ارسال به مراجع قضایی است.

 

شاهمرادی با اشاره به اینکه ۱۰ پرونده تصرف اراضی ملی نیز در شهرستان در دست تشکیل قرار دارد، اضافه کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۵۹ هزار هکتار مراتع با یک محافظ مراتع بوده که کمبود نیروی منابع طبیعی شهرستان در بحث محافظ مراتع از نرم استان همدان پایین تر است.

 

وی در ادامه از طرح جنگل کاری ۵۰ هکتاری شهر آجین خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح احداث جاده دسترسی و چاله کنی طرح انجام شده و نهال کاری پروژه در هفته جاری آغاز می شود که قرار است در این طرح ۷۰۰۰ نهال با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیون تومان کاشته شود.

 

 شهرستان اسدآباد دارای پنج سامانه مجاز عشایری شامل شیلاندر، حسین آباد، چیچک لو، چمقلو و گاه گدار سیردره بوده که عشایر در این شهرستان هر ساله بعد از ۱۵ اردیبهشت مستقر می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal