آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1399 - 9:09   |   کد مطلب: 35612
رشید حیدری مقدم با بیان اینکه در شهرستانی که وضعیت سفید اعلام می شود به هیچ عنوان به معنای نداشتن مشکل نیست، گفت: تا به یقین نرسیم هیچ کدام از شهرستان های استان همدان را سفید اعلام نمی کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شامگاه دیشب در گفتگوی تلویزیونی شبکه استانی با بیان اینکه تقریبا ویروس کرونا یک همه گیری بسیار جدی در سطح تمام دنیا ایجاد کرده است، اظهار کرد: آخرین آماری که امروز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده سه میلیون و ۵۰۸ هزار نفر در دنیا به این ویروس آلوده شده اند و ۲۴۵ هزار مورد فوتی داشتیم.

 

وی افزود: آمریکا یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفر مبتلا و ۶۷ هزار و ۵۰۰ هزار فوتی دارد و در مراتب بعد اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بیشترین مبتلایان و فوتی ها را به خود اختصاص داده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: ایران با ۹۷ هزار و ۴۲۷ نفر مبتلا و ۶ هزار و ۲۰۳ نفر فوتی بعد از کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و ترکیه قرار گرفته است.

 

از اسفند ۹۸ تا شامگاه امشب ۸۴۷ مورد تست کرونا مثبت در استان همدان داشتیم

حیدری مقدم گفت:از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا شامگاه امشب ۸۴۷ مورد تست کرونا مثبت در کل استان همدان داشتیم و  ۷۰۴ نفر یعنی ۸۳/۱ درصد این افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان ها مرخص شدند که نتیجه تلاش از خودگذشتگی و جهاد شبانه روزی همکاران ما است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین آمار شاخص بهبودی در کل دنیا مربوط به کشور سوئیس با ۸۱ درصد است، عنوان کرد: این شاخص در کشور ما میانگین ۸۰ درصد و در استان همدان ۸۳/۱ درصد است که یک اتفاق بسیار خوبی محسوب می شود.

 

۵۴ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در طی این مدت ۹۰ نفر را از دست دادیم، خاطر نشان کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستان های استان ۵۴ نفر است.

 

حیدری مقدم با بیان اینکه از همان ابتدایی که این اتفاق در سطح کشور افتاد ما جزء معدود استان هایی بودیم و الان هم هستیم که پیک جدی را در مورد بیماری نداشتیم، گفت: با یک ترمز و یک کنترل کاملا جدی این روال را طی کرده ایم.

 

وی با اشاره تعاریف جدید شاخص ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به هیچ عنوان در یک شهرستان که وضعیت سفید اعلام می شود به معنای این نیست که مشکلی وجود ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه مفهوم سفید به معنی کم خطر، زرد با خطر متوسط، قرمز با خطر بالا تعریف شده است، گفت: اگر یک شهرستان با جمعیت ۱۰۰هزار نفر در طی ۷ روز بیش از یک نفر در روز مبتلا نداشته باشد شهرستان سفید اعلام می شود.

 

وضعیت استان قابل قبول است ولی شکننده است

حیدری مقدم افزود: تا به یقین نرسیم هیچ کدام از شهرستان های استان همدان که دغدغه و چالش برای سلامت مردم ایجاد می کند را سفید اعلام نمی کنیم، چون مهمترین نگرانی ما سلامت مردم است.

 

وی تصریح کرد: شهرستانی که تا امروز سفید بوده با یک کانون بحرانی که چند نفر در آن وارد شده باشند می توانند آن شهرستان را به زرد و قرمز تبدیل کنند و این یک اتفاق قرارداری است و مفهوم شهرستان سفید به این معنی نیست که در آن شهرستان خطر کاملا از بین رفته است اما بطور کلی وضعیت استان قابل قبول ولی شکننده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه یک سهل انگاری و بی توجهی به مسائل بهداشتی می تواند یک نگرانی برای ما ایجاد کند، افزود: باید فاصله گزاری اجتماعی هوشمند را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

حیدری مقدم با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر در بعضی از جاهای سطح استان شرایط مورد انتظار ما را ندارند، گفت: هر واحد صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند ما برخورد جدی و قاطع را خواهیم داشت چرا که آن ها می توانند به عنوان کانون بحران، سلامت خود و جامعه را به خطر بیاندازند.

 

وی گفت: شاخصی که ما الان داریم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در استان همدان ۵۰/۶ نفر تست کرونا مثبت بوده و شاخص کشوری۱۲۰ نفر است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal