آخرین اخبار

24. خرداد 1399 - 10:55   |   کد مطلب: 35970
حسین ربیعی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال۹۴ به شورای عالی فضای مجازی، گفت: یک بخش عمده از مشکلات ما در حوزه فضای مجازی عمل نشدن به آن ابلاغیه است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین ربیعی، مسئول قرارگاه فضای مجازی استان و رئیس کارگروه فضای مجازی مجمع بسیج استان همدان در جلسه این مجمع اظهار داشت:  فضای مجازی حقیقی تر و واقعی تر از بسیاری از فضاهای حقیقی است که ما میشناسیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات و نگاه جامع مقام معظم رهبری درمورد فضای مجازی گفت: اهمیت فضای مجازی به مرور زمان نه تنها کم نمی شود بلکه گسترش و وسعت بیشتری خواهد داشت.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی استان همدان با اشاره به پیشینه تاریخی فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص این فضا می‌فرماید این فضا به زودی فراگیر خواهد شد و باید از الان به فکر آسیب ها و مشکلات آن باشید.

 

وی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال ۹۴ به شورای عالی فصای مجازی عنوان کرد:یک بخش عمده از مشکلات ما عمل نشدن به آن ابلاغیه است.

 

ربیعی با بیان اینکه راه اندازی دیتاسنتر استان همدان که با میلیاردها تومان هزینه حدود ۱۵ سال است که به بهره برداری نرسیده است، گفت:  در صورت راه اندازی می تواند زمینه اشتغالزایی تعداد زیادی از دانش آموختگان این حوزه را فراهم کند.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است گفت: تعبیر مقام معظم رهبری کاملا واضح و شفاف است و اگر ما قرار است در حوزه تمدن سازی اسلامی ورود پیدا کنیم که مطالبه ی مقام معظم رهبری است، غیر از بستر فضای مجازی امکان پذیر نخواهد بود.

 

 

 

وی با بیان اینکه اولین لایه ای که در فضای مجازی مطرح می‌شود زیرساخت است، گفت: بدون شک وقتی ما از امنیت فضای سایبری و مجازی صحبت می کنیم نمی‌توانیم این لایه را نادیده بگیریم.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین ع استان همدان بیان کرد: مهمترین لایه ای که در فضای مجازی وجود دارد لایه زیر ساخت است که همان شبکه فیبر نوری، سرورها و هر انچه که فضای مجازی بر آن بنا می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروز اگر در کشور شاهد تحمیل تهاجم و تهدید سایبری هستیم بخشی از آن بخاطر لایه زیر ساخت است، اگر زیر ساخت در اختیار کشور خودمان باشد  تهدیدات فرهنگی سیاسی اقتصادی امنیتی اجتماعی قابل مقابله خواهد بود.

 

ربیعی افزود: در حال حاضر فضای مجازی به دلیل نبود زیر ساخت فضای تهدید آمیز برای کشور ما است و در حوزه سایبری به دلیل اینکه  در بستر پهنای باند بین المللی فعالیت می‌کنیم خیلی جاها منشا تهدیدات سایبری هستیم.

 

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین ع استان همدان گفت:اگر زیر ساخت را بتوانیم خوب مدیریت کنیم می‌توانیم اقتصاد الکترونیک، ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار، درامدزایی وسیع در بستر این  فضا داشته باشیم.

 

ربیعی با بیان اینکه در استان همدان باید حمایت از کسب و کارهای اینترنتی یا استارت آپ ها را در دستور کار قرار دهیم، عنوان کرد: ساماندهی فضای مجازی(شبکه ملی اطلاعات) و جلوگیری از فعالیت مخرب اینستاگرام بر روح و افکار جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی در پایان پیشنهادات کارگروه رسانه و فضای مجازی مجمع بسیج استان همدان را به شرح زیر عنوان کرد:

 

تصویب قانون در خصوص تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

اصلاح قانون جرایم رایانه ای

تصویب قوانین موضوعه در خصوص راه اندازی دولت الکترونیک

پیگیری موضوع توسط سازمان بازرسی و دیوان محاسبات

پییگری موضوع توسط معاونت امور اقتصادی استاندار و رئیس برنامه و بودجه

اصلاح قانون خرید تضمینی کالاهای اساسی

تدوین قانون نظام توزیع کالاهای اساسی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal