آخرین اخبار

22. تير 1399 - 8:44   |   کد مطلب: 36237
استاندار همدان از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان خبر داد و گفت: در تأمین سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم.

به گزارش آوای سیدجمال، سید سعید شاهرخی در ستاد استانی مدیریت کرونا با قدردانی از تلاش کادر درمان و همراهی مردم در مقابله با کرونا اظهار کرد: استان همدان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط هشدار است و با رعایت کامل پروتکل‌ها و همکاری مردم می‌توانیم از این شرایط عبور می‌کنیم.

 

وی ۸۰ درصد عامل ابتلا به کرونا را ناشی از دورهمی‌ها و مراسم عزا و عروسی دانست و با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها تحت هیچ شرایطی نباید که در شهرهای وضعیت قرمز برگزار شود گفت: با صاحبان تالارها، باغ‌ها و مکان‌هایی که اقدام به برگزاری مراسم کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرند و ضمن جریمه تعطیل می‌شوند

 

استاندار همدان با بیان اینکه در تأمین سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم اظهار کرد: تمام مجموعه‌های دولتی و غیردولتی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

 

وی خواستار نظارت ویژه بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و با بیان اینکه با متخلفان برخورد می‌شود افزود: تمام بازگشایی‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها خواهد بود و هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرا پذیرفتنی نیست.

 

شاهرخی گفت: پنج شهر همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و محدودیت‌هایی در این مناطق اعمال شده که باید اجرا شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان و به منظور حفظ سلامت مردم محدودیت‌های یک‌هفته‌ای از امروز اعلام می‌شود که برای همه مجموعه‌ها لازم‌الاجراست.

 

استاندار همدان از تعطیلی تمام دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، تالارها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و زبان سراها تا هفته آینده خبر داد.

 

وی با بیان اینکه نماز جماعت در شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، ملایر و بهار تعطیل خواهد بود، گفت: با توجه به درخواست دادستان و شیوع گسترده بیماری کرونا، به مدت یک هفته تمام کارهای قضائی به جز امور خیلی ضروری در دادسراهای عمومی و انقلاب تعطیل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعال خواهند بود افزود: استخرها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی به مدت یک هفته تعطیل باشند و محدودیت تردد در بلوار ارم توسط شهرداری انجام شود

 

تجهیز ۳ بیمارستان همدان به دستگاه اکسیژن‌ساز 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی تأمین دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز بیمارستان‌ها در شرایط کرونایی بود.

 

رشید حیدری مقدم افزود: به همین منظور یک دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و در بیمارستان سینا نصب شد و سه دستگاه جدید که به تازگی خریداری شده در دو بیمارستان مرکز استان و یکی دیگر در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نصب خواهد شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal