آخرین اخبار

29. تير 1399 - 7:03   |   کد مطلب: 36304
مدیر مدرسه علمیه الراضیه اسدآباد حجاب را موجب اعتماد آوری خواند و گفت: ما در جامعه به دنبال این هستیم که یک سری از افراد به عنوان کسی که قابل اعتماد هستند برای امور خاصی نیاز پیدا و انتخاب کنیم که معمولا بین آنچه که اتفاق می افتد از نظر تجربی و منطقی، خانم های محجبه مورد انتخاب بودند.

منیره ضاحاکی در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  ، با بیان اینکه حجاب یک قانون الهی به عنوان یک قانون اجتماعی هم لحاظ شده ، اظهار کرد: از آن جایی که این مسئله قانون الهی  است، برای تسلیم بودن در مقابل خداوند باید همه اموراتی را که خداوند واجب کرده بپذیریم و عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه حجاب این واجب الهی تبدیل به یک قانون اجتماعی شده و سرپیچی از آن، طبعا آسیب های بسیاری را به دنبال دارد، تصریح کرد: کسی که متوجه اهمیت حجاب باشد و بحث حجاب را به عنوان پوششی که هم دین بر آن صحه گذاشته و واجبش کرده این اهمیت را درک بکند، قطعا به این نتیجه خواهد رسید که چقدر فواید، هم به لحاظ فردی هم به لحاظ اجتماعی در بحث حجاب نهفته است.

 

مدیر مدرسه علمیه الراضیه اسدآباد به رابطه بین عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب دو مسئله ای هستند که لازم و ملزوم یکدیگر هستندو  عفاف ریشه حجاب و حجاب ثمره عفاف است و این دو حتما باید کنار همدیگر باشند؛ بنابراین این ادعاکه عفت یا نیت سالم به تنهایی وجود داشته باشد و تغییری در پوشش و رفتار ما حاصل نشود، قطعا تفکر غلطی است.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص ارتباط بین حجاب و عفاف، گفت: همانطور هم حجاب داشتن اما در پس آن عفت نداشتن یک آسیب بسیار بزرگی است که در پس قضیه حجاب ممکن است به وجود بیاید.

 

ضحاکی با بررسی آثار حجاب و بی حجابی در جامعه، خاطرنشان کرد: حجاب در تقویت بنیان خانواده بسیار اثرگذار است و می توان گفت یکی از معضلات در خانواده ها و البته ازدلایل طلاق هاوخیانت ها در بین خانواده ها بی حجابی است.

 

وی یادآور شد:  اگر زنان با حجاب و پوشش درجامعه حضور پیدا کنند، علاوه بر اینکه ذهن آن ها فقط به کار مشغول باشد باعث می شود که مردها هم تمام تمرکز خود را بر شغل و وظیفه ای که بر عهده دارند، بگذارند. اما اگر زن با جلوه گری در اجتماع حضور پیدا کند، علاوه بر تاثیر منفی بر روح و روان زن قطعا نظر و نگاه مردان را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

 

مدیر مدرسه علمیه الراضیه اسدآباد با بیان اینکه حجاب آرامش روحی و روانی برای خانم ها دارد، گفت: به دور از جنسیت و به دور از اینکه به زن نگاه بدی شود میتواند در عرصه اجتماع حضور فعال و سازنده ای را پیدا کند.

 

وی حجاب را موجب اعتماد آوری خواند و گفت: ما در جامعه به دنبال این هستیم که یک سری از افراد به عنوان کسی که قابل اعتماد هستند برای امور خاصی نیاز پیدا و انتخاب کنیم که معمولا بین آنچه که اتفاق می افتد از نظر تجربی و منطقی، خانم های محجبه مورد انتخاب بودند.

 

ضحاکی تأکید کرد: حجاب هم اعتماد آور است و می تواند یک ذهنیت مثبت را در عرصه اجتماع ایجاد کند؛ بنابراین علاوه بر اینکه برای ازدواج، پسران افرادی را که محجبه هستند به عنوان همسر آینده خود انتخاب می کنند، که باز هم به بحث اعتماد بر می گردد.

 

وی به راهکارهای ترویج حجاب در جامعه پرداخت و گفت: انسان ها ذاتا به دنبال چیزی هستند که نفع و فایده ای در آن وجود داشته باشد و وقتی متوجه شوند چیزی برای آن ها سود دارد به دنبال آن می روند و اگر سودی نداشته باشد کم به سمت آن می روند یا اصلا نمی روند. مشکل بزرگ جامعه ما آن است که برنامه های فرهنگی ما نتوانستند آنطور که باید حجاب را برای بانوان بشناسانند و مشخص کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه الراضیه اسدآباد اذعان کرد:  اگر ما بتوانیم فایده حجاب را به مخاطبین و افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم، معرفی کنیم قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal