آخرین اخبار

25. مرداد 1399 - 9:12   |   کد مطلب: 36551
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد
واکسینه 63 هزار و 512 دام در برابر تب مالت و ابله در اسدآباد
عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال 40 هزار واکسن تب مالت و 190 هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، افزود: تعداد 13 هزار و 512 رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت و 50 هزار رأس در برابر ابله واکسینه شده‌اند.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون  آبله و تب مالت در سطح واحدهای دامی روستاها، اظهار کرد: این طرح در راستای مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام به‌صورت در سطح دامداری‌های سنتی و صنعتی دام‌های سبک روستاها در حال انجام است.

 

وی گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد روستایی در سه منطقه، عشایری و 6 گاوداری صنعتی همزمان با واکسیناسیون تب مالت  تکه‌برداری گوش هم صورت می‌گیرد.

 

بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیش بینی می‌شود امسال 40 هزار واکسن تب مالت و 190 هزار واکسن آبله به دام‌ها تزریق شود، افزود: تعداد 13 هزار و 512  رأس بره و بزغاله در برابر تب مالت  و 50 هزار رأس در برابر ابله واکسینه شده‌اند.

 

وی یادآور شد: واکسن بروسلوز در گروهای سنی دام سبک ماده برای اولین بار قبل از بارداری  بر اساس اولویت‌بندی اعلام شبکه بهداشت و کانون سال‌های قبل روستاها تحت پوشش قرار می‌گیرد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد تأکید کرد: بیماری آبله و تب مالت از بیماری‌های استراتژیک  و مهم است که در صورت شیوع خسارت اقتصادی  فراوانی به دامداران و کشور وارد می‌کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal