آخرین اخبار

18. مهر 1400 - 19:10   |   کد مطلب: 40270
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری‌های دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین وثوقی‌کیا اظهار کرد: تمام کانون‌های بیماری دامی در سامانه GIS کشوری دامپزشکی ثبت می‌شود که با اقدامات پیشگیرانه مانند انجام واکسیناسیون، ضدعفونی، آموزش و ترویج، تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی اسدآباد در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

 

 

 

وی گفت: شهرستان اسدآباد در سال‌های گذشته دارای کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود اما خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه؛ بیش از سه سال است که گزارشی از وجود کانون‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان و استان نداشتیم.

 

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به بروز خشکسالی و طبق برنامه‌های اداره کل دامپزشکی عملیات سمپاشی علیه بندپایان، به مساحت تقریبی ۶۰ هزار مترمربع جایگاه دام انجام شده است.

وی از اجرای عملیات سمپاشی علیه بیماری در بین ۹ هزار رأس دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در حال حاضر هیچ بیماری جدی در حوزه دام در سطح شهرستان مشاهده یا گزارش نشده است.

وثوقی‌کیا در راستای کنترل و نظارت بهداشتی مواد خام دامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۹۸ بازدید از مراکز تولید، توزیع، عرضه، بسته بندی مواد خام دامی شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف با تلاش بازرسان بهداشتی دامپزشکی اسدآباد از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ یا شماره‌گیری ۰۸۱۳۳۱۴۸۰۲۰ به بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند./فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal